×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”

Psotopolis, pasje i kryształy

Podczas konferencji Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”, która odbyła się w dniach 29 czerwca – 2 lipca w Słubicach i Frankfurcie nad Odrą, ogłoszono wyniki IV konkursu „proMYK-i” na najlepszy projekt lub działanie promujące naukę oraz uczelnie.

W kategorii „Działania popularyzujące naukę i/lub uczelnię, zaprojektowane i realizowane przez zespoły uczelniane dedykowane projektowi” zwyciężyła książka dla dzieci Psotopolis. Gigawędrówka , przygotowana i zrealizowana pod kierunkiem Kingi Nemere-Czachowskiej, szefowej Programu „Absolwent UMK” w Centrum Promocji i Informacji Uniwersytetu Mikołaja Kopernika Toruniu. Książeczka skierowana jest do dzieci w wieku 7-10 lat, jak należy sądzić po miejscu jej powstania – dzieci absolwentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika. Jej akacja dzieje się na UMK. Prawdziwe treści naukowe (badania prowadzone na UMK) oraz uczelniane (działania i usytuowanie jednostek) „przemycone” zostały poprzez przygody trojga bohaterów – małych Psotnikusów: Złośnicy, Niszczyciela i Szkodnika. Powstali oni w wyniku eksperymentu, a następnie bawiąc się, poznają tajniki uniwersytetu. Dzięki obcowaniu ze światem akademickim przechodzą wewnętrzną i zewnętrzną przemianę. Książeczka zawiera 10 zadań do samodzielnego wykonania.

W tej samej kategorii wyróżniono projekt „Pasje-Tryptyk”, przygotowany i realizowany pod kierunkiem Doroty Sikory przez Biuro Informacji, Promocji i Rekrutacji Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. „Pasje-tryptyk” to trzy filmowe portrety: dwójki absolwentów i jednego studenta wrocławskiego UP, stworzone przez prezentację ich pasji. Celem projektu było przedstawienie uczelni jako miejsca, gdzie rodzą się pomysły na życie; miejsca, w którym można osiągnąć cel i które wzmacnia potencjał tkwiący w studentach. Filmy, osiągające kilkudziesięciotysięczną oglądalność, można obejrzeć na uczelnianym kanale serwisu Youtube.

W kategorii „Autorskie działania promocyjne i komunikacyjne na rzecz uczelni i/lub nauki” zwyciężyła Katarzyna Kołys, odpowiadająca za promocję Wydziału Inżynierii Materiałowej Politechniki Warszawskiej. Jury konkursu doceniło jej projekt „BaWIMy się kryształami”. Jego celem jest uświadomienie dzieciom i młodzieży, że krystalografia umożliwiła zdobycie wiedzy na temat struktur DNA, tworzenie protein w komórkach, projektowanie nowoczesnych materiałów i rozwój elektroniki. Unikatowość projektu polega na połączeniu aspektów chemiczno–fizycznych ze sztuką i designem. Autorka współpracuje w nim z Muzeum M. Skłodowskiej-Curie, Polskim Towarzystwem Chemicznym, dziennikarzami naukowymi, konserwatorem sztuki i designerką. W ubiegłorocznej edycji konkursu K. Kołys została wyróżniona za dwa inne swoje projekty promocyjne, realizowane na WIM PW.