×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

XXXI Konferencja Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom”

Eventy, snapchaty, huby

Stowarzyszenie PR i Promocji Uczelni Polskich „PRom” wspólnie z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową im. Angelusa Silesiusa w Wałbrzychu, zorganizowało w dniach 10-13 czerwca konferencję szkoleniową pt. Współpraca z biznesem i przemysłem jako akcelerator działań marketingowych uczelni . Daria Andrews opowiedziała o najnowszej inicjatywie Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie – Koźmiński Business Hub. Na konferencji pojawił się również temat internacjonalizacji, który w warsztacie pt. Promocja zagraniczna od podstaw poruszył Oleksandr Zakharchuk z Uniwersytetu SWPS. Organizatorów najbardziej ucieszył fakt zaangażowania w konferencję Wałbrzyskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej „INVEST-PARK” oraz fabryki TOYOTA, której przedstawiciel, Grzegorz Górski, poprowadził warsztat pt. Zrozumieć korporację, czyli na co zwracać uwagę, chcąc nawiązać współpracę z dużą firmą .

Agata Sałamaj z Uniwersytetu Wrocławskiego, niezwykle popularna wśród młodzieży Pani Snapchat, prowadziła warsztaty, podczas których przekonywała, że to efemeryczne medium jest bliskie milenialsom, a snapowanie powinno wejść na stałe do repertuaru form komunikacji tak z kandydatami na studia, jak i z samymi studentami. Wejście w tę formę komunikacji buduje więź nie tylko formalną, ale przede wszystkim relację sympatii. Czy to licuje z powagą i dostojeństwem uczelni? Zdecydowanie! Otwarcie się na życzliwy dialog z młodymi ludźmi zaowocuje nie tylko na etapie rekrutacji, ale także w kolejnych latach kariery akademickiej. Daria Panasiuk i Katarzyna Krawczyńska w warsztacie pt. Wydarzenie na uczelni to też event. Współpraca z agencją eventową udowodniły, że każda uczelnia ma w swoim kalendarzu mnóstwo wydarzeń, do których trzeba podejść jak do eventów. Konferencje, seminaria, prelekcje, juwenalia, targi edukacyjne to wydarzenia, które trzeba zaplanować i już na wstępnym etapie przewidzieć – katastrofę! O tym, jak radzić sobie z kryzysami, o tym, czy check lista ratuje organizatorów i jak zrobić szum medialny wokół niszowej imprezy dowiedzieli się uczestnicy warsztatów eventowych.

Warsztaty budowane są w taki sposób, aby maksymalnie zaktywizować i zmobilizować uczestników zajęć. Istotą jest kwestionowanie dotychczasowej wiedzy, praktyk i realizacji oraz wprowadzenie na ich miejsce nowych pomysłów i idei. Inspiracją do pozytywnych zmian i samodoskonalenia się w wykonywanej na co dzień pracy są także rozmowy poza głównym nurtem zajęć. To właśnie często w nieformalnej atmosferze członkowie Stowarzyszenia poznają się wymieniając ze sobą uczelniane know how , dzieląc się doświadczeniami i ucząc się od siebie nawzajem.

Nagroda Stowarzyszenia „PRom” PROMyk przyznawana jest corocznie za ponadprzeciętne osiągnięcia w obszarze komunikacji, praktyki i działań promocyjnych oraz marketingu w sektorze polskiego szkolnictwa wyższego. W 2018 r. w kategorii Promocja aktywności uczelni zwyciężyła Politechnika Warszawska (projekt „EMaks Power Bolid”), wyróżnienie otrzymało SGGW w Warszawie (projekt „SGGW – sukces z natury”). W kategorii Nowe media zwyciężyła AGH (projekt „AGH on tour/Podróże AGH”), wyróżnienie przyznano Uniwersytetowi Gdańskiemu (projekt „Poszukiwacze zaginionej auli”).

Podczas konferencji pod Wałbrzychem członkowie Stowarzyszenia „PRom” wybrali nowych członków ciał statutowych na kadencję 2018-2021. Prezesem Zarządu została Anna Kiryjow (SGGW w Warszawie), a jej zastępcą Paweł Pasławski (UE Wrocław). W skład Zarządu weszli też: Ewelina Winiewicz (AP Słupsk), Edward Szewczak (PWSZ Wałbrzych), Monika Firlej-Balik (Politechnika Krakowska), Oleksandr Zakharchuk (Uniwersytet SWPS). Komisję Rewizyjną tworzą: dr Beata Derkacz (UG), Ewa Kiszka (GUM), Marcin Witkowski (UAM), Katarzyna Zdulska (UE Poznań) oraz Piotr Szczepański (AWL). Nowy Zarząd planuje skupić się na budowie wizerunku organizacji jako branżowego grona eksperckiego, rozwoju jego członków, a także wzmacnianiu wzajemnych relacji pomiędzy nimi. Zaproponowano m.in. modyfikację formuły konferencji i ukierunkowanie programu wydarzenia na praktyczne aspekty niezbędne w pracy w promocji i PR na państwowych i prywatnych uczelniach. Zarząd zadeklarował wsparcie logistyczne dla organizatorów konferencji – uczelni goszczących.

ES