×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Instytut Technologii Elektronowej w Warszawie

Multimedia w biznesie

W dniach 13-15 marca odbyła się X Jubileuszowa międzynarodowa konferencja Multimedia w biznesie i zarządzaniu , zorganizowana przez Katedrę Informatycznych Systemów Zarządzania PCz oraz Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Oddział Częstochowa. Spotkanie połączono z jubileuszem 35-lecia pracy naukowo-dydaktycznej prof. inż. Leszka Kiełtyki (na fot.) – przewodniczącego i pomysłodawcy konferencji.

Zdaniem przewodniczącego konferencji z perspektywy minionych kilkunastu lat można zaobserwować ewolucję tematyczną spotkań, determinowaną eskalacją nowych rozwiązań w różnych obszarach technologicznych. W swoim pierwotnym kształcie konferencja dotyczyła wymiany informacji w warstwie prezentacyjnej oraz technik i rozwiązań multimedialnych adaptowanych w obszarach zarządzania przedsiębiorstwem. W nurcie naukowym konferencji przedstawiano m.in. rozważania związane z technologiami teleinformatycznymi i telekomunikacyjnymi, prezentowane były najnowsze utylitarne koncepcje z branży IT. Aktualnie tematyka konferencji stanowi wierną projekcję współczesnych rozwiązań informacyjnych i aplikacyjnych oraz najnowszych trendów technologicznych. W swoim prezentacyjnym i merytorycznym wymiarze przekształciła się w jedno z kluczowych spotkań dotyczących całokształtu zagadnień związanych z zarządzaniem informacją i wiedzą. Ewolucja tematyczna jest konsekwencją zmian zachodzących na rynku dostępnych technologii oraz koniecznością kontynuacji integrowania dwóch obszarów: świata nauki i biznesu.

W trakcie sesji panelowej Rozwój nauk o zarządzaniu – kierunki i perspektywy , prowadzonej przez prof. Irenę Hejduk, dyskutowano o ewolucji nauk o zarządzaniu w kontekście dynamicznych przemian w gospodarce światowej. Współczesne otoczenie, w którym funkcjonują organizacje, cechuje duża dynamika zmian, liczne kryzysy, duża konkurencja oraz wzrastająca rola czasu. Menedżerowie zmuszeni są do podejmowania decyzji w sytuacjach występowania wysokiego poziomu niepewności, ograniczoności czasowej, dysponowania niewielką liczbą wcześniejszych precedensów i/lub niewielką ilością bądź całkowitym brakiem rzetelnych informacji. Uwarunkowania te coraz częściej przez licznych badaczy uznawane są za typowe. Dynamiczne zmiany w gospodarce światowej powodują coraz szybszą eskalację złożoności procesu zarządzania organizacjami. Tradycyjne metody, techniki i narzędzia wspomagania zarządzania oraz kierowania i podejmowania decyzji są coraz mniej użyteczne. W obecnej sytuacji gospodarki rynkowej konieczne jest nowatorskie myślenie i działanie, stosowanie nowych wzorców, modeli, metodyk, technologii oraz nowych generacji systemów informacyjno-decyzyjnych, jak również systemów zarządzania wiedzą, kompetencjami i treścią.

W dyskusji zwrócono uwagę na postępującą humanizację ekonomii i zarządzania. W warunkach permanentnego ryzyka oraz niepewności na procesy decyzyjne coraz silniej oddziałują aspekty społeczne, polityczne, socjologiczne, psychologiczne i kulturowe. Zgodnie z obowiązującym paradygmatem przyjęto, że kluczowymi czynnikami dla dalszego rozwoju nauk o zarządzaniu są umiejętności zintegrowanego modelowania decyzji gospodarczych z uwzględnieniem miękkich, behawioralnych oraz twardych, ekonomiczno-finansowych czynników zarządzania.