Ready, Study, Go! Poland i Research & Go! Poland
Ready, Study, Go! Poland i Research & Go! Poland to główne hasła kampanii, którą Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego realizuje od marca 2012 roku. Kampania ma na celu wspieranie polskich uczelni w działaniach, które przyczyniają się do podniesienia ich poziomu umiędzynarodowienia. Jednym z jej elementów jest dedykowana kandydatom na studia oraz naukowcom z zagranicy strona internetowa www.go-poland.pl.
Kampania jest realizowana wspólnie z Fundacją Rozwoju Systemu Edukacji oraz Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich, we współpracy z Ministerstwem Spraw Zagranicznych. Zaangażowane są w nią polskie placówki dyplomatyczne, które – przy wsparciu ze strony centrali MSZ – podejmują spójne z założeniami kampanii inicjatywy w krajach ich akredytacji. Przekazują one również MNiSW informacje i opracowania pozwalające na jeszcze lepszą analizę sytuacji na poszczególnych rynkach edukacyjnych na świecie.
W roku 2013 Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego organizuje polskie stoiska narodowe podczas następujących targów i konferencji edukacyjnych zagranicą:
1. Targi Studijos, 7-9 lutego 2013 r., Wilno, LITWA (we współpracy z Instytutem Polskim w Wilnie)
2. Targi International Fair for Overseas Studies, 15-16 lutego 2013 r., Tbilisi, GRUZJA
3. Konferencja Asia-Pacific Association for International Education (APAIE), 11-14 marca 2013 r., Hong-Kong, CHINY
4. Targi Education Abroad, 11-13 kwietnia 2013 r., Kijów, UKRAINA
5. Targi Education & Career, 11-13 kwietnia 2013 r., Ałmaty, KAZACHSTAN
6. Konferencja i targi International Exhibition & Conference on Higher Education, 16-19 kwietnia 2013 r., Rijad, ARABIA SAUDYJSKA
7. Konferencja i targi Association of International Educators (NAFSA), 26-31 maja 2013 r., St. Louis, USA
8. Konferencja i targi European Association for International Education (EAIE), 10-13 września, Stambuł, TURCJA.
Przewidywane jest także uczestnictwo MNiSW w targach rekrutacyjnych Education Expo w Chinach (listopad 2013 r.) oraz organizacja polskich stoisk podczas targów EHEF.
Informacje dla uczelni zainteresowanych udziałem w ww. wydarzeniach umieszczane są na bieżąco na stronie www.highereducationinpoland.org.pl. Pytania dotyczące realizacji kampanii należy kierować na adres e-mail: promocjazagraniczna@nauka.gov.pl.
Komentarze
Tylko artykuły z ostatnich 12 miesięcy mogą być komentowane.
Wielce Szanowni,
Problem umiedzynarodowienia polskich uczelni to nie tylko targi jak sugeruje artykol. Mozna i trzeba robic o wiele wiecej.
Pracowalem na polskiej uczelni a od 27 lat pracuje na uniwersytetach zagranicznych. Tutaj umiedzynarodowienia mamy na codzien. W UNIVERSIDAD DE MONTERREY w Meksyku gdzie pracuje,(8 tys studentow) jest zatrudnionych, na stalych etatach ponad 20 profesorow z 17 krajow swiata. Formy umiedzynarodowienia sa rozne, wymiana profesorow i studentow na krotsze i dluzsze (semestralne) pobyty, wspolne seminaria i konferencje, wspolne badania i uczestnictwo w kongresach. Z Polska wspolpraca jest dosc dynamiczna; kursy letnie w Polsce, konferencje, staze semestralne, obroniony na PK pierwszy doktorat. W Polsce w Instytucie Technologii Eksploatacji w Radomiu zakupilismy aparature badawcza za ok 100 tys euro do badan tribologicznych i rozwijamy te dziedzine w Meksyku.
Problemem jest brak motywacji polskich uczelni do umiedzynarodowienia a moze i strach; "przyjedzie ktos i pokaze, ze jest lepszy"- wiec lepiej nie. Problemem sa tez jezyki, nie wszyscy chca ich sie uczyc, brak jest programow, kierunkow studiow gdzie wyklada sie np. po angielsku.
Zaproponowalem utworzenie wspolnych studiow II Stopnia, Magisterskich kilku polskim uczelniom, mozna zyskac slawe i zarobic niezle pieniadze, narazie bez odzewu.
Jestem do uslug
Zygmunt Haduch
Prof Tytulatna w UDEM