Design Thinking – nowoczesne studia z udziałem praktyków
W nadchodzącym roku akademickim na Uniwersytecie Szczecińskim ruszą nowe studia podyplomowe pn. Design Thinking, które uczelnia poprowadzi z udziałem praktyków z firmy home.pl działającej w branży usług internetowych.
Celem studiów realizowanych na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania jest przekazanie słuchaczom wiedzy i praktycznych umiejętności do tworzenia i rozwijania innowacji we współczesnym biznesie. Program studiów pozwala studentom rozwinąć strategiczne kompetencje w zakresie kreatywnego tworzenia innowacji w biznesie.
- Poprowadzę przedmiot Zarządzanie projektem innowacyjnym, którego celem jest wprowadzenie studentów do metodyk zwinnych oraz pokazanie ogólnego zarysu i profitów, jakie daje ich implementacja. Chcę pokazać, że są inne niż klasyczne, sposoby prowadzenia projektów, o wiele bardziej efektywne na dzisiejszym, bardzo ciasnym, konkurencyjnym rynku. W trakcje zajęć wprowadzę studentów w takie zagadnienia jak Agile Manifesto i Scrum. Liczę na to, że będę w stanie rozpalić zapał słuchaczy do pogłębiania wiedzy z przedstawionych tematów i wykorzystania jej w praktyce – wyjaśnia Łukasz Michno w home.pl pracujący jako scrum master w dziale rozwoju aplikacji.
Praktyczny charakter studiów zapewnią praktycy opierający swoją wiedzę na doświadczeniach biznesowych oraz posługujący się aktywnymi formami nauczania. W tym względzie proces i metody kształcenia oparte są na studiach przypadków, które pozwolą słuchaczom na aktywne uczestnictwo i wymianę poglądów w obszarze Design Thinking.
- Zajęcia z User Experience Design oraz Design Research, które poprowadzę, to przedmioty, które przybliżą metodologie przeprowadzania wywiadów z użytkownikami, sposoby uzyskiwania wartościowych informacji, jak również wykorzystanie tych danych w dalszym etapie procesu projektowania. Na moich zajęciach poruszonych będzie sporo zagadnień dotyczących psychologii użytkowników i budowania doświadczeń, które wpływają bezpośrednio na ich zachowania, pozwalając firmom osiągać założone cele biznesowe – zapowiada Maciej Pankiewicz, który pracuje w home.pl na stanowisku senior User Experience designer w dziale sprzedaży i marketingu.
Studia adresowane są do menedżerów i pracowników średniego i wyższego szczebla małych, średnich i dużych organizacji, którzy ukierunkowani są na tworzenie i rozwijanie innowacji w biznesie. Kadrę stanowią praktycy - stypendyści programu Top 500 Innovators (http://top500innovators.org/),praktycy oraz pracownicy naukowi, specjalizujący się procesach komercjalizacji wiedzy i technologii.
- Za każdym razem, kiedy dowiadujemy się o sukcesach naszych pracowników nabieramy pewności, że wyznaczone przez nas standardy i etyka pracy są na najwyższym poziomie. Nasi pracownicy to specjaliści w swoich dziedzinach. Bardzo nas cieszy, że swoją wiedzą będą się dzielić ze słuchaczami studiów podyplomowych. Kto wie, może dzięki temu kiedyś i oni będą u nas pracować – podsumowuje Grzegorz Barcicki dyrektor IT, członek zarządu home.pl.
Limit miejsc na kierunku to 30 osób. Szczegóły dostępne na stronie internetowej: http://podyplomowe.usz.edu.pl/kierunek/design-thinking---nowy-nabor
Julia Poświatowska