×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Zrozumieć młodych i nowe media

Stowarzyszenie PR i Promocji Polskich Uczelni Prom
13 lipca 2016

Tegoroczne matury stały się historią dla szkół średnich, ale są ważnym aktualnie wydarzeniem dla uczelni wyższych. Dlaczego? Głównie ze względu na mniejsza liczbę maturzystów, która przystąpiła w tym roku do egzaminu dojrzałości.  Raport Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego wskazał, że na przestrzeni najbliższych 10 lat liczba studiujących w Polsce zmaleje z 1,67 mln do 1,25 miliona osób. Zbliżający się nowy rok akademicki 2016/2017 to spadek potencjalnej liczby kandydatów na studia o 20 tysięcy osób.

Uczelnie publiczne, niepubliczne, te z wielowiekową tradycją, jak i całkiem nowe, od kilku lat borykają się z problem pozyskania maturzystów, którzy zechcą studiować w  ich murach. Można zauważyć, że rynek usług edukacyjnych zmuszony jest nie tylko do zwiększonej konkurencji, ale przede wszystkim do poszukiwania nowych form promocji, które skutecznie dotrą do uczniów szkół średnich z informacją o ofertach edukacyjnych. Niestety tradycyjne formy takie jak ulotki, plakaty, dni otwarte czy obecność na targach edukacyjnych są nie wystarczające, bo pokolenie Y szuka informacji głównie w Internecie, na stornach uczelni, forach dyskusyjnych czy portalach edukacyjnych. Dobór właściwych narzędzi oraz technik zachęcenia młodego człowieka do wyboru uczelni stał się w dzisiejszych czasach kluczowym zadaniem dla biur promocji.

Od ponad 10 lat działa Stowarzyszenie PR i Promocji Polskich Uczelni PRom, które dwa razy do roku organizuje konferencje szkoleniowe poświęcone profesjonalizowaniu i doskonaleniu działań promocyjnych uczelni wyższych, jak również doskonaleniu warsztatu pracy rzeczników prasowych. Stowarzyszenie zrzesza ponad 150 członków wywodzących się z biur promocji, karier, kontaktów międzynarodowych, czy rzeczników prasowych z jednostek publicznych, jak i niepublicznych z całej Polski.

Tegoroczna czerwcowa konferencja zorganizowana była przy współudziale Akademii Leona Koźmińskiego pod hasłem Zrozumieć młodych i nowe media, czyli radykalnie praktyczne podejście do komunikacji uczelni". Przez trzy dni zajęcia prowadzone były przez praktyków takich jak Rafał Masny z „Abstrachuje.tv”,  Roberta Marczaka ze skutecznego landing page, który dotyczył budowy skutecznej strony rekrutacyjnej, Mariusza Sokołowskiego (byłego wieloletniego rzecznika prasowego Komendanta Głównego Policji) wskakującego właściwą drogę do tworzenia media  relations z otoczeniem zewnętrznym. Ilość zajęć i wysoki poziom prowadzących sprawia, że każda konferencja Stowarzyszenia przyciąga liczne grono członków uczestniczących w zajęciach. Na tegorocznej edycji pojawiło się ponad 100 reprezentantów z uczelni wyższych z całej Polski.

Czerwcowe spotkanie, poza merytorycznym aspektem, poświęcone było zmianie Zarządu oraz Prezesa Stowarzyszenia, które od 10 lat prowadził dr Marek Zimnak. Nowo wybranym Prezesem został kmdr por. Wojciech Mundt z Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni.

„Stowarzyszenie skupia przedstawicieli PR i promocji z uczelni z całej Polski. Warto jednak zauważyć, że nie ma pomiędzy nami zawiści, niezdrowej rywalizacji. Większość z nas spotyka się na konferencjach od wielu lat, przyjaźnimy się. Wymieniamy doświadczenia, cieszymy się z sukcesów innych, podpatrujemy najlepszych i staramy się wdrażać nowe rozwiązania na swoich uczelniach”(Prezes Wojciech Mundt).

Stowarzyszenie PR i Promocji Polskich Uczelni PRom organizuje nie tylko konferencje, ale działa także w wielu innych obszarach. Co roku promuje najciekawsze projekty promocyjne nadesłane przez uczelnie, przyznając prestiżową nagrodę PRomyka. Tegorocznymi laureatami zostali: SGGW w Warszawie, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach oraz Uniwersytet Gdański.

Istnienie Stowarzyszenia oraz jego praca na rzecz profesjonalizowania działań PR-owych przez uczelnie, w dobie kryzysu demograficznego, nabiera jeszcze większego znaczenia. Dlatego już dziś zachęcamy wszystkich niezrzeszonych uczelnianych PR-owców, osoby z biur karier, promocyjnych, kontaktów zagranicznych czy biur rzeczników prasowych do współpracy ze Stowarzyszeniem.