×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

W WSPiA rozstrzygnięto konkurs na najlepszy studencki pomysł na biznes

Wyższa Szkoła prawa i Administracji
13 lipca 2016

Magdalena Hadław, studentka IV roku prawa, wygrała IV edycję konkursu „Pomysł na biznes”. Jej propozycja agencji ,,Stop Stalkerom’’ najbardziej spodobała się jury, w którym znaleźli się przedsiębiorcy, startupowcy i dziennikarze zajmujący się tematyką gospodarczą. Konkurs zorganizowanych został przez Klinikę Przedsiębiorczości oraz Koło Naukowe Prawa Gospodarczego działające w WSPiA.

Konkurs „Pomysł na Biznes” rozstrzygnięty został pod koniec czerwca. Do finału zakwalifikowane zostały cztery projekty studentów WSPiA: „BenchK” – firma zajmująca się sprzedażą domowych drabinek gimnastycznych, „Prywatne archiwum”, które ma zostać uruchomione w Rzeszowie, „Wakacyjny interes”, czyli udostępnianie w pełni wyposażonych domków letniskowych w Bieszczadach oraz „Stop Stalkerom” – agencja wspierająca ofiary stalkingu. Jury najwyżej oceniło ten ostatni pomysł.

„Stop Stalkerom” to propozycja studentki IV roku prawa w WSPiA – Magdaleny Hadław. Zakłada on utworzenie agencji zajmującej się wspieraniem osób nękanych stalkingiem i cyberstalkingiem. Jak wyjaśnia studentka, na agencję składałby się zespół specjalistów, których zadaniem byłoby zidentyfikowanie stalkera i znalezienie dowodów pozwalających na skuteczne powództwo. Pomysł został oparty na badaniach oraz wielu rozmowach wskazujących na brak narzędzi, którymi mogliby się posłużyć bezradni dotąd ludzie – tłumaczy Magdalena Hadław.

Wybór najlepszego studenckiego pomysłu na biznes nie był łatwy – zaznacza mgr Rafał Witkowski, opiekun Kliniki Przedsiębiorczości w WSPiA. – Jury złożone z pracowników naukowych WSPiA, przedsiębiorców, startupowców, prawników i dziennikarzy zajmujących się tematyką gospodarczą było bardzo dociekliwe. Studenci po swoich prezentacjach musieli odpowiedzieć na wiele trudnych pytań, a niektórym z nich towarzyszyła burzliwa dyskusja – tłumaczy mgr Rafał Witkowski.

Według Marka Kotuli, CEO agencji reklamowej Rekiny Reklamy, jednego z członków jury uczestnicy konkursu zaprezentowali oryginalne pomysły na biznes. Niektóre z nich są doskonale przygotowane i z powodzeniem można je wdrażać także na rynkach europejskich.

Magdalena Hatalska, koordynatorka konkursu, dodaje, że finaliści mogą liczyć na dalszą pomoc Kliniki Przedsiębiorczości. – Możemy zaoferować doradztwo biznesowe na każdym etapie działalności, porady w zakresie pozyskiwania środków na uruchomienie lub rozwój firmy, a także wszelkie organizowane przez nas szkolenia – wylicza Magdalena Hatalska.

Tegoroczną Komisję Konkursową tworzyli specjaliści od ekonomii i marketingu z WSPiA m.in. dr Leszek Gajos (Prorektor ds. studenckich WSPiA), prof. Kazimierz Jaremczuk, prof. Janusz Strojny i dr Mirosław Kurek z Katedry Nauk o Zarządzaniu i Ekonomii WSPiA, dr Bożena Sowa, mgr Teresa Kubas-Hul (Pełnomocnik Rektora WSPiA ds. UE, b. Wiceprezes PARP) oraz mgr Arkadiusz Szajna. W jury był również Mieczysław Łagowski, Prezes Izby Przemysłowo-Handlowej w Rzeszowie, Adam Cyło, dziennikarz i wydawca portalu gospodarkapodkarpacka.pl oraz Zbigniew Pyczko, Wójt Gminy Biszcza. Pomysły studentów oceniali także przedsiębiorcy: Marek Kotula i Michał Michna (CEO agencji reklamowej Rekiny Reklamy), Daniel Markowski (CEO agencji interaktywnej Refix), Paweł Pysz (specjalista ds. e-commerce), Norbert Pisz (wynalazca Face Controller, CEO w Risenbit), Piotr Rut (specjalista ds. ekonomicznych MZK w Stalowej Woli), Marek Moskwa (startupowiec), Andrzej Kowal (radny gminy Biszcza), Jolanta Harasiuk (Główna Księgowa Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Biszczy), Anna Baran (coach, dyrektor ICF Rzeszów), Waldemar Ruszel (trener rozwoju osobistego), radca prawny Gerard Podlewski i adwokat Marcin Witkowski.

Studenci, których pomysły znalazły się w finale konkursu „Pomysł na biznes” otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe ufundowane przez Rektora WSPiA, Izbę Przemysłowo-Handlową w Rzeszowie oraz Wójta Gminy Biszcza.

Celem corocznego konkursu „Pomysł na biznes” jest promocja przedsiębiorczości i wyłonienie najlepszych pomysłów studentów WSPiA na przedsięwzięcia gospodarcze. Wydarzenie organizowane jest przez Koło Naukowe Prawa Gospodarczego i Klinikę Przedsiębiorczości, działające w Wyższej Szkole Prawa i Administracji. Partnerem konkursu jest Izba Przemysłowo-Handlowa w Rzeszowie.

Konkurs „Pomysł na Biznes” odbył się już po raz czwarty. W pierwszych dwóch edycjach konkursu zwyciężyły Katarzyna Wołowiec, Iwona Magryś oraz Ewelina Lech. W ubiegłym roku I miejsce zajęła Magdalena Hatalska – obecna Prezes Zarządu Kliniki Przedsiębiorczości oraz Koła Naukowego Prawa Gospodarczego WSPiA.

Finałowi konkursu „Pomysł na Biznes” w WSPiA towarzyszył występ muzyczny niezwykle utalentowanego Piotra Ruta, studenta WSPiA oraz członka Koła Naukowego Prawa Gospodarczego. Uczestnicy mogli wysłuchać także dwóch prezentacji dotyczących współpracującej z Kliniką Przedsiębiorczości WSPiA gminy „Biszcza”. Pierwsza pt. “Biszcza - gmina przyjazna przedsiębiorcom” została przedstawiona przez Zbigniewa Pyczko (Wójta Gminy Biszcza), drugą na temat “Środki UE na działalność gospodarczą w Biszczy” zaprezentowała mgr Teresa Kubas-Hul, wykładowca WSPiA.

Przemysław Pawlak