×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Międzynarodowa promocja nowatorskich polskich projektów

Fundacja Centrum Innowacji i Komercjalizacji Technologii, platforma Internest, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju
24 listopada 2016

Twórcy najciekawszych, nowatorskich projektów naukowo-technologicznych mają szansę na światową promocję i doradztwo biznesowe. Do końca roku powinni zgłosić je poprzez platformę closertopeople.com, na której zaprezentują się obok rozwiązań z całego świata.

„Bringing tech&science closer to people” to międzynarodowa kampania edukacyjna organizowana wspólnie przez Fundację Centrum Innowacji i Komercjalizacji Technologii (CIKT) oraz platformę Internest, wspierana przez Narodowe Centrum Badań i Rozwoju i partnerów z niemal całego świata. Kampania otrzymała też międzynarodowy patronat UNESCO.

W ramach inicjatywy każdy internauta wchodząc na stronę www.closertopeople.com będzie mógł poznać najciekawsze, innowacyjne technologie i projekty naukowe z kategorii: transport i mobilność, materiały i produkcja, elektronika, IoT i IoE, wirtualna rzeczywistość, technologie komunikacyjne, nauki przyrodnicze i ochrona zdrowia, energetyka i paliwa, bezpieczeństwo, FinTech. Przez kwartał będą one dodatkowo prezentowane również organizacjom branżowym, izbom handlowym, inwestorom i akceleratorom – potencjalnym partnerom, mogącym wesprzeć ich rozwój lub proces komercjalizacji.

"Kampania umożliwia prezentację projektów technologicznych i naukowych, zapewnia im pomoc w wejściu na rynki zagraniczne, ma też zainteresować osoby z różnych środowisk innowacjami, które rozwijają się w poszczególnych branżach i regionach" - mówi jeden z twórców inicjatywy Marek Kotelnicki reprezentujący Fundację CIKT. "Zależy nam na tym, aby przy pomocy naszych partnerów zagranicznych, wyszukać najbardziej innowacyjne projekty i dotrzeć do lokalnych społeczności. Dzięki temu Japończycy dowiedzą się, co się dzieje w Brazylii, a Australijczycy, co się dzieje w Danii" - dodaje Katarzyna Janocha z platformy Internest.

Dzięki zaangażowaniu ponad 50 lokalnych i międzynarodowych partnerów, kampania ma objąć ok. 100 krajów. W projekt zaangażowały się dotychczas m.in.: UNESCO, Israel Innovation Institute, Hax Hardware Accelerator, EduCare India, Jumpstart Academy Africa, Australian Technology Park Sydney. Partnerzy pomogą organizatorom w wyselekcjonowaniu najbardziej innowacyjnych i najciekawszych projektów z poszczególnych regionów oraz w dotarciu z wiedzą o objętych kampanią projektach do społeczności w poszczególnych regionach świata.

Swoje technologie czy nowatorskie badania będą mogli zaprezentować też polscy twórcy. "Chcemy skorzystać z przywileju organizowania inicjatywy i wypromować polskie projekty, aby mogły zabłysnąć i wyróżnić się na arenie międzynarodowej" - zaznacza Marek Kotelnicki.

Kampania jest bezpłatna i otwarta dla wszystkich. Aby dokonać zgłoszenia, należy zarejestrować się na stronie www.closertopeople.com, uzupełniając po angielsku profil swojego projektu. Ważne, aby opisać go przystępnym, popularnonaukowym językiem, który będzie zrozumiały dla przeciętnego internauty. Intuicyjny formularz przełoży podaną treść w wizytówkę projektu. Projekt należy przypisać do którejś z 10 kategorii i uszczegółowić obszar korzystając z targów.

Nabór projektów trwa do 31 grudnia br. W połowie stycznia opublikowanych będzie 250 najlepszych pomysłów. Jednak jeżeli ciekawych projektów będzie więcej, organizatorzy deklarują możliwość zmiany tego ograniczenia. "Wśród nich może znaleźć się też dowolna liczba polskich pomysłów, o ile będą ciekawe i dobrze przedstawione" - mówi Kotelnicki.

Wtedy rozpocznie się kolejny, trzymiesięczny etap kampanii, związany z popularyzacją poszczególnych technologii i pomysłów. Informacje na ich temat otrzymają media, organizacje edukacyjne, popularyzujące wiedzę. "Chcielibyśmy, aby oprócz newsa o danej technologii, autorzy projektów mogli je rozwijać, szukać partnerów i nawiązywać współpracę międzynarodową" - podkreśla Marek Kotelnicki. "Aby projekty miały realną biznesową korzyść z udziału w kampanii, kontaktujemy się też z partnerami branżowymi, chcemy zainteresować projektami korporacje- ich CVC (Corporate Venture Capital) oraz akceleratory." - dodaje Katarzyna Janocha.

Zgłoszone do kampanii projekty przeglądać będzie mógł każdy internauta. Organizatorzy zachęcają jednak do rejestracji, bo tylko zarejestrowani użytkownicy będą mogli oddać głos na projekty, które zrobią na nich największe wrażenie. Dziesięć najlepszych - po jednym z każdej kategorii, wybranych w głosowaniu internautów, będzie mogło skorzystać m.in. z trzymiesięcznego doradztwa biznesowego i innych przywilejów. Dodatkowo, każdy z partnerów będzie mógł wybrać najważniejsze dla niego projekty, którym wręczy własną nagrodę – np. zaproszenia na targi Hannover Messe.

Źródło: PAP - Nauka w Polsce