Stypendia szkoleniowe dla studentów
Bezrobocie wśród absolwentów w Polsce wciąż rośnie i obecnie plasuje się na poziomie 28,7%. W takiej sytuacji szansę na znalezienie pracy dla młodych ludzi dają rynki dynamicznie rozwijające się, a takim niewątpliwie jest rynek marketingu internetowego. Wychodząc z tego założenia, firma MaxROY.com, wydawca portalu SprawnyMarketing.pl i organizator szkoleń Search Marketing Week, przygotowała program stypendialny dla studentów, dzięki któremu młodzi ludzie zainteresowani tematem marketingu online będą mogli zdobyć więcej wiedzy z tego zakresu i zwiększyć swoje szanse na rynku pracy.
Cele programu
Według Głównego Urzędu Statystycznego, stopa bezrobocia Polaków w wieku 15–24 lata wynosiła w II kwartale 2014 roku 16,2%. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda wśród absolwentów, w grupie wiekowej 25-34 lata – jest to najliczniejsza grupa wśród bezrobotnych w Polsce, a bezrobocie w niej plasuje się na poziomie 28,7%. Warto dodać, że są to dane dotyczące jedynie bezrobocia zarejestrowanego, a w rzeczywistości liczby te z pewnością są zdecydowanie większe, gdyż duża część osób poniżej 30. roku życia w Polsce kształci się, by zwiększyć w przyszłości swoje szanse na rynku pracy. W związku z tym nasila się w naszym kraju zjawisko tzw. bamboccioni, czyli dorosłych, którzy z braku możliwości uniezależnienia finansowego mieszkają z rodzicami. Statystyki pokazują, że dotyczy to 40 proc. Polaków w wieku od 25 do 34 lat.
Szansą dla młodych ludzi na znalezienie pracy stają się rynki dynamicznie rozwijające się, a takim bez wątpienia jest polski rynek e-commerce. Według firmy badawczo-konsultingowej PMR pod koniec roku 2014 wartość tego rynku będzie wynosiła 27,3 mld zł, czyli o ponad 15 proc. więcej niż w roku 2013. Warto dodać, że obok Czech jesteśmy najszybciej rozwijającym się rynkiem Europy pod kątem handlu w Internecie.
Jakie szanse dla młodych ludzi stwarza rynek e-handlu?:
- Jest to obecnie najbardziej dynamicznie rozwijający się rynek, zatem powstają nowe miejsca pracy;
- Jest duże zapotrzebowanie na specjalistów z zakresu marketingu online i e-commerce;
- Możliwość pracy online, co stwarza dużą szansę dla studentów, by już w trakcie nauki zdobywali doświadczenie zawodowe, a także dla osób z mniejszych miejscowości i wsi.
Ponadto warto dodać, że rynek e-handlu stanowi też świetną alternatywę dla osób, które rozpoczęły lub skończyły studia w innym zakresie, a nie przełożyły się one na znalezienie zatrudnienia. W rynku e-commerce liczą się przede wszystkim praktyczna wiedza i doświadczenie, a te można zdobyć dzięki udziałowi w merytorycznych szkoleniach, które dają praktyczne umiejętności, jakich często brakuje w programach studiów.
Wychodząc z takiego założenia, opracowaliśmy program stypendialny, w ramach którego młodzi, zdolni ludzie, chcący pogłębić swą wiedzę z zakresu marketingu internetowego, będą mogli wziąć udział w bezpłatnych szkoleniach z zakresu marketingu online i e-commerce, co zwiększy ich szanse na rynku pracy.
Na jakich zasadach będą przyznawane stypendia?
Nagrodzimy studentów, którzy wyślą nam najciekawsze, merytoryczne teksty z zakresu marketingu internetowego, przeznaczone do publikacji w naszym portalu SprawnyMarketing.pl.
W ramach tego programu raz na 3 miesiące będziemy wyłaniać zwycięzcę – osobę, która nadeśle najciekawszy, merytoryczny artykuł na nasz portal SprawnyMarketing.pl. Dzięki temu rocznie 4 osoby zostaną nagrodzone stypendium szkoleniowym.
Artykuł powinien dotyczyć jednego z następujących tematów: SEO, AdWords, Analytics, Content Marketing, Social Media Marketing, E-mail Marketing, Usability/UX, Copywriting, Afiliacja.
Termin nadsyłania artykułów do najbliższej edycji: 1 czerwca 2015 r.
Wyłonienie zwycięzcy i publikacja artykułu: 6 czerwca 2015 r.
Adres do wysyłki artykułu: katarzyna.granops@maxroy.com, w temacie wiadomości wpisując: Program stypendialny – artykuł
Laureatem pierwszej edycji programu został Dawid Kopicki, a jego tekst znajdziecie tutaj.
Informacje o stypendiach
Autor najciekawszego tekstu otrzyma stypendium szkoleniowe, w ramach którego w ciągu jednego roku będzie mógł wziąć udział bezpłatnie w 4 dowolnych szkoleniach z zakresu marketingu internetowego odbywających się w ramach Search Marketing Week. Tematy szkoleń, w których weźmie udział, laureat wybiera sam.
Będziemy przyznawać taką nagrodę raz na kwartał, zatem w ciągu roku stypendia szkoleniowe otrzymają 4 osoby. Pozostałe, interesujące teksty również opublikujemy na łamach serwisu SprawnyMarketing.pl. Stypendia MaxROY.com wymiar nie tylko finansowy, ale i prestiżowy.
Sprawny Marketing to jeden z najpopularniejszych serwisów marketingowych w Polsce, każdego miesiąca odwiedzany przez 30000-40000 osób. Jednym z głównym sposobów na budowanie marki osobistej (personal branding) jest dziś publikowanie wartościowych, merytorycznych tekstów zarówno na swoim blogu, jak i w serwisach branżowych. Publikacja w naszym serwisie daje zatem możliwość na zaistnienie w branży, a dzięki temu również na znalezienie pracy.