Jaki kierunek rozwoju dla Łodzi? Studentki stworzyły strategię w dobę
Łódź biznesowym centrum Polski? To możliwe. Studentki Szkoły Głównej Turystyki i Rekreacji w Warszawie opracowały koncepcję rozwoju miasta do 2020 r. Ich strategia została wyróżniona w polskiej edycji konkursu 24 h Schedule.
Łódź posiada bardzo dobre warunki, które, odpowiednio wykorzystane, mogą przeświadczyć o sukcesie miasta i zbudowaniu jego pozycji na rynku usług dla biznesu – np. dobra lokalizacja, autostrada A2 zapewniająca połączenie z Warszawą i Berlinem, lotnisko, znaczna liczba hoteli i centrów konferencyjnych, nieczynne fabryki nadające się do wykorzystania.
I właśnie fabryki, z których słynie miasto Tuwima, to słowo klucz w strategii studentek turystyki w warszawskiej Szkole Głównej Turystyki i Rekreacji: Kingi Soćko, Dominiki Polus, Agaty Macherskiej oraz Zofii Pakulskiej.
– W naszej koncepcji chciałyśmy odejść od typowego postrzegania Łodzi jako miasta związanego z modą i kinem. Znajduje się tu dużo starych, opuszczonych fabryk. Gdyby je zrewitalizować, otrzymalibyśmy wspaniałe postindustrialne przestrzenie do organizacji konferencji, wyjazdów studyjnych, integracyjnych czy imprez określanych jako turystyka motywacyjna – podkreśla Agata Macherska, współautorka strategii.
– Oprócz dostosowania fabryk do potrzeb eventów warto też rozwijać bazę hotelową. Łódź musi się także mocno promować na targach branżowych dla sektora turystyki biznesowej, ponieważ właśnie tu są odbiorcy jej oferty dla biznesu – dodaje Zofia Pakulska.
Dziewczyny z SGTiR miały zaledwie 24 godziny na przygotowanie strategii dla Łodzi oraz stworzenie filmu promocyjnego i 7 minut na zaprezentowanie koncepcji przed polsko-norweskim jury konkursu.
– Projekt 24h jest dobrym przykładem, jak w jak najkrótszym czasie wykrzesać z ludzi jak najwięcej. Studenci spotykają się w jednym miejscu, dostają szereg danych statystycznych oraz danych dotyczących infrastruktury i planują przyszłość dla rozwoju miasta Łodzi. Takie spotkania mają potencjał. Korzystają na tym zarówno organizatorzy, instytucje publiczne, jak również społeczność lokalna – podsumowuje Agnieszka Ciesielska, opiekun projektu i wykładowca SGTiR.
Schedule to 3-etapowy projekt, w ramach którego studenci szkół wyższych biorą udział m.in. w 24-godzinnym konkursie. Ich zadaniem było rozwiązanie konkretnego problemu rozwoju gospodarki turystycznej w Łodzi. Konkurs odbył się w listopadzie 2014 r. Co ciekawe, przystępując do konkursu, uczestnicy nie znali zadania, jakie zostało przed nimi postawione. Studentki SGTiR zajęły III miejsce w etapie krajowym.
***
Szkoła Główna Turystyki i Rekreacji to nowoczesna uczelnia biznesowa, przygotowująca absolwentów do pracy w kierowaniu, tworzeniu i zarządzaniu przedsiębiorstwami turystycznymi, sportowymi lub rekreacyjnymi. SGTiR prowadzi studia licencjackie i magisterskie na kierunku turystyka i rekreacja. Studenci mają do wyboru specjalności m.in. w zakresie organizacji i zarządzania wydarzeniami biznesowymi, organizacji i obsługi ruchu turystycznego, obsługi podróżniczej w transporcie, turystyki sportu i rekreacji czy organizacji i zarządzania w hotelarstwie i gastronomii.
Uczelnia aktywnie działa na rzecz propagowania wiedzy o turystyce i rekreacji, realizując projekty badawcze oraz organizując liczne konferencje i seminaria.
SGTiR wraz z Akademią Finansów i Biznesu Vistula oraz Wyższą Szkołą Handlową tworzy Grupę Uczelni Vistula. Więcej informacji: www.sgtir.edu.pl.
Katarzyna Chmielewska