Rekordowa liczba stażystów w niemieckim Dachser
Wraz z początkiem września niemiecki Dachser rozpoczął kolejną edycję swojego programu edukacyjnego, przyjmując rekordową liczbę 589 nowych stażystów i studentów. Razem z osobami z poprzednich rekrutacji, firma obecnie szkoli u siebie 1378 młodych logistyków.
Profesjonalne, wysokiej jakości przeszkolenie w zakresie wiedzy logistycznej jest warunkiem do rozpoczęcia kariery w logistyce, zwłaszcza w przedsiębiorstwie tak bardzo dbającym o wysokie standardy jakim jest Dachser. W tej rodzinnej firmie przyszli logistycy znajdą szeroki wybór możliwości realizowania kariery zawodowej, w dodatku w międzynarodowym otoczeniu.
– Zależy nam na młodych ludziach, którzy są zainteresowani kulturami innych krajów, szanują ludzi i otoczenie, a także są kreatywni i odpowiedzialni – mówi Bernhard Simon, CEO Dachser, opisując wymagania stawiane młodym logistykom. Istotne jest również ich przekonanie o planach na przyszłość i podjęcie świadomej decyzji o rozpoczęciu kariery w logistyce. – Możemy pochwalić się wyjątkowo dużym odsetkiem stażystów wśród ogółu pracowników, który w Niemczech wynosi około 10 procent. To pokazuje, jak dużą wagę przywiązujemy do szkoleń oraz sprawia, że jesteśmy postrzegani jako bardzo atrakcyjny pracodawca – mówi Martina Szautner, dyrektor departamentu HR w Dachser.
Dachser oferuje różne warianty szkoleniowe, a także kształcenie dualne w zakresie spedycji, transportu i logistyki. Międzynarodowy, oparty na modelu kształcenia dualnego program szkoleniowy „Dachser Education Program”, który firma z powodzeniem realizuje w Niemczech oraz pięciu innych krajach europejskich, zaczyna przynosić wymierne efekty. Oprócz setek młodych ludzi w Niemczech, w 2013 roku podobne programy ukończyli stażyści z Holandii, Wielkiej Brytanii, Węgier, Francji i Polski. – Nasza polityka związana z zasobami ludzkimi jest międzynarodowa i nastawiona na wzmocnienie naszej wydajności w dłuższej perspektywie czasu – wyjaśnia Bernhard Simon.
Więcej informacji: www.dachser.pl
Renata Krukowska, specjalista ds. marketingu i PR