×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Polscy studenci zdobyli pierwsze miejsce w globalnym konkursie Google Online Marketing Challenge

Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
28 sierpnia 2014

W tegorocznej edycji konkursu Google Online Marketing Challenge nagrodę AdWords Business Global Winner wywalczył studencki zespół ze Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Studenci, którzy przeprowadzili najlepszą na świecie kampanię marketingu online to: Mateusz Rydlewski (Politechnika Warszawska, kapitan), Przemek Dmochowski (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Agnieszka Żdanuk (Szkoła Główna Handlowa w Warszawie), Marek Janisiewicz (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie) i Paweł Zawadzki (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie). Wspólnie, pod opieką naukową dr Tymoteusza Doligalskiego z Zakładu Wartości Klienta SGH i egidą SGH, kampanią internetową dla klubu piłkarskiego Legia Warszawa pokonali 2520 zespołów z całego świata. Ich kampania przyniosła zwrot z inwestycji w wysokości 3083%. W nagrodę studenci i ich opiekun wybiorą się na tygodniową wycieczkę do Kalifornii, w czasie której odwiedzą siedzibę Google w Dolinie Krzemowej i poznają zespół Google Online Marketing Challenge pracujący w Googlepleksie.

W ramach przygotowań do tworzenia kampanii w internecie, studenci sporządzili najpierw raport, który pokazał brak działań promocyjnych klubu piłkarskiego z wykorzystaniem narzędzi Google AdWords do sprzedaży biletów, klubowej odzieży i gadżetów. Zaplanowana przez nich kampania miała na celu doprowadzenie do zwiększenia regularności zakupów biletów na mecze oraz odzieży i akcesoriów dla fanów. Kampania trwała od 11 do 30 kwietnia 2014 i jej koszt wyniósł 250 USD (790 PLN). Oprócz narzędzi AdWords, laureaci pierwszej nagrody zdecydowali się również na kupony zniżkowe oraz sprzedaż biletów w pakietach. Dzięki kampanii udało się wygenerować przychody w wysokości ponad 30 000 PLN, co przełożyło się na zwrot z inwestycji w wysokości 3083%.
To kolejna wygrana zespołu z SGH. Polscy studenci byli pierwszą w historii konkursu europejską drużyną, która w 2012 r. zdobyła miano AdWords Business Global Winner w konkursie GOMC. W poprzednich edycjach konkursu studenci z SGH zostawali europejskimi zwycięzcami, kolejno w latach 2011, 2010 i 2009.
W tegorocznym Google Online Marketing Challenge brał udział jeszcze jeden Polak. W międzynarodowym jury konkursu The Global Academic Panel zasiadł Wojciech Czart, wykładowca Wydziału Fizyki Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. W czasie zeszłorocznej edycji GOMC Wojciech Czart był opiekunem naukowym zespołu studentów poznańskiego Uniwersytetu, który znalazł się w gronie finalistów (Top 5 Europy) kategorii AdWords Award i uzyskał tytuł Regional AdWords Finalist.
Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych, a jednocześnie corocznym ćwiczeniem z zakresu marketingu internetowego. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy z zespołów liczy od 3 do 6 studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy z uczelni którą reprezentują.
Zespoły biorące udział w konkursie mają za zadanie nawiązanie współpracy z lokalną firmą lub organizacją pozarządową, która nie korzystała w ciągu ostatnich 6 miesięcy z reklamy AdWords. Studenci opracowują strategię marketingową uwzględniającą przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej w wyszukiwarce.

Źródło: http://googlepolska.blogspot.com/2014/08/polscy-studenci-zdobyli-pierwsze.html