Staż, czyli co?
Staże i praktyki w firmach – szansa na zdobycie doświadczenia, kompetencji i kontaktów czy strata czasu? W przededniu startu wakacyjnych staży i praktyk trwa badanie opinii studentów realizowane w ramach kampanii społecznej „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!”. Poprzez udział w ankiecie młodzi ludzie mogą wyrazić swoje zdanie na temat współpracy z biznesem. Badanie jest dostępne na stronie stażeipraktyki.pl.
Czy studia stanowią wystarczające przygotowanie do podjęcia pracy zawodowej? Czy obowiązkowe studenckie praktyki to szansa na zdobycie doświadczenia i kompetencji? Czego studenci oczekują, a czego się obawiają, podejmując współpracę z firmami? Te i podobne pytania składają się na krótkie badanie, którego celem jest zaprezentowanie pracodawcom oczekiwań młodych ludzi względem staży oraz oceny tych, które już odbyli. – Każdy głos studenta jest dla nas bardzo istotny, ponieważ pozwala spojrzeć na zagadnienie staży i praktyk od strony młodego człowieka – poznać jego opinię, sugestie i spostrzeżenia. Potrzeby i oczekiwania studentów to istotny punkt odniesienia dla przedsiębiorców – komentuje Piotr Palikowski, prezes Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami, które opracowało Polskie Ramy Jakości Staży i Praktyk – zbiór norm określających sposób realizacji wysokich jakościowo programów staży i praktyk.
Badanie jest anonimowe i trwa do końca czerwca br. Więcej informacji na temat badania można znaleźć na stronie http://stazeipraktyki.pl/badanie oraz na portalu Facebook.
Organizatorem kampanii społecznej „Staż. Sprawdź, zanim pójdziesz!” jest Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami. Mecenasami kampanii są: Nestlé, Orange, PZU oraz Siemens. Partnerem merytorycznym kampanii są Wyższe Szkoły Bankowe, z kolei Partnerem Technologicznym – eRecruiter. Szczegóły na temat kampanii dostępne są na stronie stazeipraktyki.pl, natomiast ze spotami realizowanymi w jej ramach można zapoznać się na kanale YouTube.
Nina Olszewska