Zwycięzcy krajowych finałów
Trzy drużyny narodowe będą reprezentowały Polskę podczas światowych półfinałów konkursu Imagine Cup 2014 – największego na świecie konkursu technologicznego dla studentów. Power of Vision, We Code For Food i HotHead Balloon – to zespoły, które najlepiej zaprezentowały się w kategoriach Projekty Społeczne (World Citizenship), Innowacje (Innovation) oraz Gry (Games). W uroczystości wręczenia nagród finalistom wziął udział m.in. Jacek Guliński, podsekretarz stanu w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Wśród zwycięskich projektów znalazły się Face Controller – aplikacja dla osób niepełnosprawnych sterowana ruchami głowy i mimiką twarzy, Phobos – system pozwalający leczyć przyczyny fobii u pacjentów oraz Lore – gra, której akcja toczy się w papierowym świecie bajek.
– Power of Vision z Politechniki Rzeszowskiej - w skład zespołu wchodzą: Sylwia Perykasza, Norbert Pisz, Daniel Pomianek, Tomasz Pleśniak (Tomasz Kapuściński – mentor). Projektantem interfejsu był Piotr Wrotny. Face Controller został stworzony z myślą o osobach niepełnosprawnych. Z pomocą aplikacji użytkownik może kontrolować system przy użyciu ruchów głowy i mimiki twarzy. Aplikacja rozpoznaje dodatkowo mowę, dzięki czemu możliwe jest dyktowanie pojedynczych słów lub całych zdań.
– We Code For Food z Politechniki Białostockiej - drużynę tworzą: Marek Antonio, Łukasz Balukin, Wojciech Bancerzewski oraz Mariusz Dobrowolski. Swój projekt przygotowywali pod okiem mentora Macieja Kopczyńskiego, projektantką interfejsu była Anna Skobodzińska. Phobos wykorzystując najnowsze technologie wirtualnej rzeczywistości, potrafi rozpoznać i leczyć przyczyny fobii u pacjentów (m.in. poprzez symulacje przygotowane przez specjalnie przeszkolonych psychoterapeutów). Drużyna otrzymała również nagrodę specjalną – lot w tunelu aerodynamicznym.
– HotHead Balloon z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie oraz Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego - zespół w składzie Ivan Mazur, Andrzej Michnia i Grzegorz Ziemba przygotował swój zwycięski projekt pod okiem mentora, Mikołaja Birka. Grupa studentów stworzyła grę zatytułowana Lore: gracz przejmuje w niej kontrolę nad elementami scenografii, dzięki czemu może usuwać przeszkody lub rozwiązywać zagadki.
Zwycięskie zespoły narodowe awansują do półfinałów światowych, które odbędą się w maju tego roku (w trybie online). Na początku czerwca dowiemy się, kto będzie reprezentował Polskę na finałach światowych w Seattle (pula nagród – 1 milion USD).
Źródło: MNiSW