Zostań najlepszym młodym liderem biznesu!
26 marca kończy się rejestracja do polskiej edycji największego międzynarodowego biznesowego konkursu dla studentów.
– Jeszcze tylko 20 dni zostało na zgłoszenie udziału do największego na świecie konkursu dla przyszłych liderów biznesu. Global Business Challenge to międzynarodowy konkurs organizowany co roku przez Instytut CIMA (Chartered Institute of Management Accountants), który wyłania najzdolniejszych liderów biznesowych młodego pokolenia. Organizowany od 2009 roku konkurs przyciąga studentów z różnych krajów świata. W ubiegłorocznym konkursie Global Business Challenge wzięło udział 16 tysięcy uczestników z 24 krajów, w tym 240 studentów z najlepszych ekonomicznych uczelni w Polsce.
Do udziału w tegorocznej edycji konkursu GBC 2014 studenci już mogą zgłaszać się sami w czteroosobowych zespołach. Po internetowej rejestracji, zadaniem grup będzie analiza biznesowego studium przypadku. Następnie prace będą oceniane przez sędziów – przedstawicieli firm partnerskich. To właśnie oni wyłonią cztery najlepsze drużyny, które wezmą udział w łódzkim finale ogólnopolskim. Zwycięska drużyna polskiego finału będzie reprezentować nasz kraj w światowym finale konkursu GBC, który odbędzie w sierpniu w Bombaju w Indiach. Wszyscy uczestnicy krajowego finału otrzymaj także atrakcyjne elektroniczne gadżety, certyfikaty oraz pamiątkowe statuetki.
Wśród czterech finalistów ubiegłorocznego polskiego finału znalazły się drużyny z Uniwersytetów Ekonomicznych w Krakowie i we Wrocławiu, Szkoły Głównej Handlowej oraz Uniwersytetu Warszawskiego. Wygrał zespół Safari Lovers z UEW. – Dzięki zwycięstwu w polskiej edycji konkursu miałem wraz kolegami okazję wziąć udział w globalnym finale w Johannesburgu. Byliśmy bisko wygranej, ostatecznie zajęliśmy miejsce tuż za podium. Konkurs GBC był dla mnie wyjątkową okazją, aby nawiązać nowe, międzynarodowe kontakty, poznać nowe koncepcje biznesowe i poczuć smak rywalizacji walcząc o pierwsze miejsce z najlepszymi z innych krajów. Jest to bez wątpienia wyróżniająca się pozycja w moim zawodowym życiorysie – mówi Jakub Czakon, jeden z ubiegłoroczny zwycięzców polskiej edycji konkursu.
GBC, poza aspektem edukacyjnym, otwiera studentom studiów licencjackich drzwi do kariery zawodowej. Najbardziej przebojowi i zaangażowani uczestnicy bardzo często otrzymują propozycję odbycia płatnego stażu. Wynika to z faktu, iż sponsorami konkursu na poziomie regionalnym i globalnym są takie firmy jak: Barclays, Deloitte Polska, Unilever Polska oraz Infosys BPO Poland.
Maciej Parol