Połknij pigułkę sukcesu!
Zakończyła się I Edycja Programu Edukacyjnego „Pigułka Sukcesu”, organizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami. Program realizowany jest na Uniwersytecie Warszawskim, Politechnice Łódzkiej, Warszawskim Uniwersytecie Medycznym i Uniwersytecie Medycznym w Łodzi. Na kolejną edycję, która ruszyła w styczniu, organizatorzy wraz z Firmami Partnerskimi przygotowali szereg nowych, interesujących aktywności edukacyjnych dla studentów, takich jak spotkania ze specjalistami, czy konkursy wymagające poszerzania wiedzy zdobytej na studiach o elementy strategii biznesowych, które pomogą młodym ludziom lepiej poznać rynek pracy i środowisko biznesowe w branży farmaceutycznej. Pierwsze wydarzenia zaplanowane są już na marzec.
W Programie Edukacyjnym „Pigułka Sukcesu” realizowanych jest szereg działań informacyjno-promocyjnych oraz edukacyjnych mających na celu zmniejszenie niedopasowania kompetencyjnego na rynku pracy wśród osób młodych oraz pokazanie pracodawcom, w jaki sposób można budować wizerunek firmy odpowiedzialnej społecznie, przy okazji docierając do najlepszych na rynku kandydatów. Ideą przewodnią wszystkich wydarzeń jest Zdrowy Rozwój – rozumiany jako świadomy i zaplanowany rozwój kompetencji oraz kariery w obszarach, które są pasją i wyzwaniem.
Organizatorzy w II Edycji „Pigułka Sukcesu” przewidują jeszcze więcej aktywności edukacyjnych na uczelniach niż w roku poprzednim. Pojawią się także wydarzenia związane z zagadnieniami zdrowego odżywiania i sportu, które Firmy Partnerskie chcą promować szerzej niż tylko wewnątrz organizacji. – Planujemy liczne warsztaty i konkursy, których realizację rozpoczynamy już w marcu. Na maj przygotowujemy także kolejny Dzień z Pigułką, czyli całodzienne wydarzenie na uczelni dedykowane przekazaniu wiedzy merytorycznej oraz poznaniu branży farmaceutycznej z uwzględnieniem możliwości zatrudnienia oraz rozwoju w regionie łódzkim. W tym roku chcemy także w większym zakresie dotrzeć z Programem do studentów uczelni medycznych oraz zacieśnić współpracę z kołami naukowymi. Jesteśmy przekonani, że dzięki Pigułce Sukcesu studenci zyskają wiedzę i umiejętności pozwalające na bardziej świadome i efektywne wchodzenie na rynek pracy. Dodatkowo rozpoczynamy działania prozdrowotne, aby już w pełnym zakresie realizować nasz motyw przewodni Programu Zdrowy Rozwój – komentuje Justyna Chłodna, HR Business Partner z Alcon Poland, firmy partnerskiej Programu.
W 2013 roku, w ramach Programu „Pigułka Sukcesu”, odbyły się m.in. spotkania z pracodawcami, warsztaty i konkursy wiedzowe. Zaangażowano do współpracy Ambasadorów z Uniwersytetu Warszawskiego oraz Politechniki Łódzkiej, a także zaoferowano studentom praktyki w Firmach Partnerskich. W realizację włączono także koła naukowe, z którymi wspólnie organizowano wydarzenia takie jak VII Edycja Dni Inwestycji dla studentów i absolwentów z całej Warszawy czy konferencja popularnonaukowa w Łodzi. – Podjęcie współpracy z firmami z branży farmaceutycznej w kontekście działalności Koła to duże korzyści dla studentów. Pierwsza edycja Programu pozwoliła zorientować się nam w możliwościach, jakie stwarza współpraca. W tym roku będziemy mogli zrealizować kolejne projekty edukacyjne, na które jest zapotrzebowanie na uczelni, a dzięki którym firmie będzie też łatwiej poznać potencjalnych przyszłych pracowników – komentuje Aleksandra Woźniak, była prezes Koła Naukowego „Ferment” na Politechnice Łódzkiej i ambasadorka „Pigułki Sukcesu” na Łódź.
I Edycja Programu „Pigułka Sukcesu” umożliwiła studentom zapoznanie się z zagadnieniami biznesowymi powiązanymi bezpośrednio z ich kierunkami kształcenia – takimi jak marketing, finanse, optometria czy kontrola jakości. Dla młodych ludzi była to również możliwość lepszego poznania branży farmaceutycznej i nawiązania pierwszych kontaktów z biznesem. – Jako studentka uważam, że takie programy są potrzebne. Pomagają oswoić się ze środowiskiem, w którym w przyszłości chciałabym podjąć pracę – komentuje Monika Gajewska, Ambasadorka Programu „Pigułka Sukcesu” na Warszawę.
Program Pigułka Sukcesu realizowany jest w ramach projektu „Biznes dla edukacji” przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości we współpracy z Polskim Stowarzyszeniem Zarządzania Kadrami. Partnerami Programu są pracodawcy z branży farmaceutycznej – Grupa Novartis: Sandoz Polska, Novartis Poland, Lek S.A., Alcon Poland oraz dwie firmy z branży HR: Employees i Grupa Nowe Motywacje. Więcej informacji o samym Programie jak i aktualnych wydarzeniach można znaleźć na stronach: www.biznesdlaedukacji.parp.gov.pl oraz www.pigulkasukcesu.pl.
Martyna Dziopak