Druga w Europie, szósta na świecie
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie jest na 6. miejscu na świecie, a 2. w Europie w rankingu Webometrics – Ranking Web of Business Schools.
Ranking Webometrics Ranking Web of Business Schools przedstawia aktywność uczelni ekonomicznych i biznesowych w internecie (web presence). To publikowana od 6 lat dwa razy w roku młodsza wersja rankingu Webometrics Ranking Web Universities, który jest największym tego typu rankingiem uczelni wyższych na świecie.
W rankingu światowym Ranking Web of Business Schools Szkoła Główna Handlowa w Warszawie za sprawą swojej obecności w internecie zajęła 6. miejsce, ustępując takim uczelniom jak University of Pennsylvania Wharton School, Harvard Business School czy New York University – Stern School of Business. W Europie wyprzedziła nas jedynie Copenhagen Business School. W Polsce SGH zajmuje pierwsze miejsce i wyprzedziła m.in. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu i Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie. Pierwszą piątkę zamykają Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu oraz Akademia Leona Koźmińskiego. W klasyfikacji regionu Europy Środkowej i Wschodniej czołówka uczelni wygląda podobnie – tu również prowadzi SGH.
Lista tworzona jest przez Cybermatrics Lab – grupę badawczą podlegającą Najwyższej Radzie Badań Naukowych w Madrycie (Consejo Superior de Investigaciones Científicas). W rankingu Web of Business Schools badanych jest ok. 1500 uczelni ekonomicznych z całego świata i instytucji nadających tytuły MBA. Autorzy zestawienia bazują na danych dotyczących obecności uczelni w sieci internetowej. W zestawieniu brana pod uwagę jest liczba wyników w wyszukiwarce Google, widoczność poprzez linki, liczba dostępnych w sieci internetowej plików w formatach (.pdf), (.doc), (.ppt) i innych, a także liczba publikacji w serwisie Google Scholar wydanych w latach 2008-2012.
Metodologia badania na stronie: http://business-schools.webometrics.info/en/Methodology
Marcin Poznań