Naukowiec Jutra
Krakowska firma pm2pm sp. z o.o. (www.pm2pm.pl) realizuje projekt współfinansowany ze środków unijnych w ramach działania 4.2 POKL Naukowiec Jutra.
Do wzięcia udziału w Projekcie zapraszamy: pracowników naukowych, pracowników dydaktycznych, kadrę zarządzającą zatrudnioną na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenie lub umowy o dzieło w szkołach wyższych publicznych i niepublicznych, w instytutach badawczych, w instytutach naukowych PAN oraz PAU, w jednostkach tworzących konsorcja naukowe, z terenu całego kraju.
Preferowane będą kobiety, które będą stanowić 60% każdej grupy szkoleniowej.
Każda grupa szkoleniowa będzie liczyła 20 osób biorących udział w Projekcie.
Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny, w związku z czym uczestnicy/uczestniczki Projektu nie ponoszą żadnych wydatków związanych z uczestnictwem w projekcie.
Żeby wziąć udział w projekcie wystarczy wypełnić dokumenty rekrutacyjne. Dokumenty można otrzymać drogą mailową: naukowiec@pm2pm.pl lub pobrać ze strony internetowej projektu: http://nu.pm2pm.pl/index.php/rekrutacja/dokumenty.
Dokumenty są również dostępne w Biurze Projektu przy ul. Wielopole 18b w Krakowie.
Dokumentami potrzebnymi do zgłoszenia się do Projektu są:
– formularz aplikacyjny,
– oświadczenie
– deklaracja uczestnika projektu,
– cv uczestnika projektu
– zaświadczenie o zatrudnieniu.
Rekrutacja będzie miała charakter otwarty oraz prowadzony w sposób ciągły od czerwca 2012 r. do lutego 2014 r. (do I Edycji zgłoszenia będą przyjmowane do 2 września 2012 r.)
Projekt zakłada przekazanie wiedzy w formie szkoleń, w ramach następujących modułów tematycznych:
– Własność intelektualna i prawna (16 godz. szkoleniowych)
Tematyka: przedmiot ochrony (know-how, wynalazki, wzory użytkowe,wzory przemysł.),zasady uzyskiwania praw wyłącznych, transfer prawa własności intelektualnej.
– Finansowanie badań oraz fundusze unijne (24 godz. szkoleniowe)
Tematyka:fundusze unijne, w tym nowy okres finansowania 2014-2020EFRR i EFS, 7 Program Ramowy,pożyczki inwestycyjne, fundusze pożyczkowe, kredyty technologiczne i bankowe,leasing.
– Zarządzanie projektami badawczo- naukowymi (96 godz.) połączony z egzaminem IPMA poz. D
Tematyka: środowisko projektu, organizacja projektu, cele projektu , rola interesariuszy w projekcie, etapy i cykl życia projektu, zarządzanie dokumentacją projektową,harmonogramowanie, planowanie i zarządzanie zasobami finansowymi i kosztami projektu, zarządzanie zespołem projektowym, zarządzanie umową jakości i ryzykiem w projekcie, zarządzanie portfelem projektu oraz zamknięcie projektu.
Każdy uczestnik projektu będzie miał możliwość podejścia po zakończonym module szkoleniowym do międzynarodowego egzaminu IPMA poz. D (więcej na temat egzaminu oraz certyfikatu na stronie: http://www.ipma.pl), który będzie potwierdzał umiejętności zarządzania projektami.
Dopuszczenie do udziału w Egzaminie IPMA poz. D zostanie określone na podstawie wyników Egzaminu Próbnego oraz po spełnieniu innych warunków udziału w zajęciach szkoleniowych (m.in. frekwencja na zajęciach szkoleniowo- dydaktycznych.
– Narzędzia informatyczne MS Project (24 godz.)
Tematyka: wprowadzanie zadań, zależność między zadaniami,zasoby, kalendarze w projekcie,dostosowanie widoków,śledzenie postępów w wykonywaniu projektu,dostosowanie programu do swoich potrzeb.
W ramach modułów szkoleniowych uczestnicy/uczestniczki otrzymają materiały szkoleniowe oraz podręczniki z obszaru zarządzania projektami.
Zajęcia w ramach I Edycji, będą odbywać się w Krakowie, w następujących terminach:
Terminy zajęć: |
Dzień tygodnia: |
Godziny: |
Tematyka zajęć: |
22 września |
Sobota |
9 00- 17 00 |
Własność Intelektualna w pracach badawczych |
23 września |
Niedziela |
9 00- 17 00 |
Własność intelektualna w pracach badawczych |
5 października |
Piątek |
9 00- 17 00 |
Źródła finansowania nauki- źródła publiczne |
6 października |
Sobota |
9 00- 17 00 |
Źródła finansowania nauki- fundusze unijne- programy unijne „twarde” (PO IG, RPO) |
7 października |
Niedziela |
9 00- 17 00 |
Źródła finansowania nauki- programy unijne PO KL |
19 października |
Piątek |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- wprowadzenie do zarządzania |
20 października |
Sobota |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- wprowadzenie do zarządzania (warsztaty) |
21 października |
Niedziela |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- harmonogramowanie |
2 listopada |
Piątek |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- harmonogramowanie |
3 listopada |
Sobota |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- finanse w projektach |
4 listopada |
Niedziela |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- budżetowanie |
16 listopada |
Piątek |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- zarządzanie zespołem projektowym |
17 listopada |
Sobota |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- zarządzanie zespołem projektowym |
18 listopada |
Niedziela |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- Zarządzanie umową projektową |
30 listopada |
Piątek |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- zarządzanie ryzykiem projektowym |
1 grudnia* |
Sobota |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- Egzamin Próbny/ Indywidualna Karta Projektu |
2 grudnia |
Niedziela |
9 00- 17 00 |
Zarządzanie projektami badawczymi- warsztaty |
14 grudnia |
Piątek |
9 00- 17 00 |
MS Project |
15 grudnia |
Sobota |
9 00- 17 00 |
MS Project |
16 grudnia |
Niedziela |
9 00- 17 00 |
MS Project |
*- termin Egzaminu Próbnego może ulec zmianie
Termin Egzaminu IPMA będzie uzgadniany z uczestnikami/uczestniczkami projektu.
Kolejne Edycje będą się odbywać w następujących terminach oraz lokalizacjach:
Edycja II: od lutego do czerwca 2013r. w Warszawie (tryb: sobota – niedziela, co 2 tygodnie).
Edycja III: od września do grudnia 2013r. w Częstochowie(tryb: piątek – sobota – niedziela, co 2 tygodnie).
Edycja IV: od lutego do maja 2014 r. we Wrocławiu (tryb: sobota – niedziela, co 2 tygodnie).
Lokalizacja kolejnych edycji będzie uzależniona od stopnia zainteresowania poszczególnymi miastami.
Podczas zajęć każdy uczestnik będzie miał zagwarantowane: 2 przerwy kawowe, lunch, materiały szkoleniowe oraz ćwiczeniowe.
Więcej informacji na temat projektu będzie można otrzymać mailowo: naukowiec@pm2pm.pl lub telefonicznie: 503- 168- 058, 12 423- 05- 15.
Informacje na temat Projektu będą pojawiać się systematycznie od lipca 2012 r. na naszej stronie Internetowej: www.nu.pm2pm.pl
Zostań skutecznym Project Menedżerem i nowoczesnym Menadżerem IP
www.nu.pm2pm.pl, www.pm2pm.pl.
Sylwia Sznajder