×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Naukowiec Jutra

Projekt współfinansowany ze środków unijnych
27 sierpnia 2012

Krakowska firma pm2pm sp. z o.o. (www.pm2pm.pl) realizuje projekt współfinansowany ze środków unijnych w ramach działania 4.2 POKL Naukowiec Jutra.

Do wzięcia udziału w Projekcie zapraszamy: pracowników naukowych, pracowników dydaktycznych, kadrę zarządzającą zatrudnioną na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenie lub umowy o dzieło w szkołach wyższych publicznych i niepublicznych, w instytutach badawczych, w instytutach naukowych PAN oraz PAU, w jednostkach tworzących konsorcja naukowe, z terenu całego kraju.

Preferowane będą kobiety, które będą stanowić 60% każdej grupy szkoleniowej.

Każda grupa szkoleniowa będzie liczyła 20 osób biorących udział w Projekcie.

Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny, w związku z czym uczestnicy/uczestniczki Projektu nie ponoszą żadnych wydatków związanych z uczestnictwem w projekcie.

Żeby wziąć udział w projekcie wystarczy wypełnić dokumenty rekrutacyjne. Dokumenty można otrzymać drogą mailową: naukowiec@pm2pm.pl lub pobrać ze strony internetowej projektu: http://nu.pm2pm.pl/index.php/rekrutacja/dokumenty.

Dokumenty są również dostępne w Biurze Projektu przy ul. Wielopole 18b w Krakowie.

Dokumentami potrzebnymi do zgłoszenia się do Projektu są:

– formularz aplikacyjny,

– oświadczenie

– deklaracja uczestnika projektu,

– cv uczestnika projektu

– zaświadczenie o zatrudnieniu.

Rekrutacja będzie miała charakter otwarty oraz prowadzony w sposób ciągły od czerwca 2012 r. do lutego 2014 r. (do I Edycji zgłoszenia będą przyjmowane do 2 września 2012 r.)

Projekt zakłada przekazanie wiedzy w formie szkoleń, w ramach następujących modułów tematycznych:

– Własność intelektualna i prawna (16 godz. szkoleniowych)

Tematyka: przedmiot ochrony (know-how, wynalazki, wzory użytkowe,wzory przemysł.),zasady uzyskiwania praw wyłącznych, transfer prawa własności intelektualnej.

– Finansowanie badań oraz fundusze unijne (24 godz. szkoleniowe)

Tematyka:fundusze unijne, w tym nowy okres finansowania 2014-2020EFRR i EFS, 7 Program Ramowy,pożyczki inwestycyjne, fundusze pożyczkowe, kredyty technologiczne i bankowe,leasing.

– Zarządzanie projektami badawczo- naukowymi (96 godz.) połączony z egzaminem IPMA poz. D

Tematyka: środowisko projektu, organizacja projektu, cele projektu , rola interesariuszy w projekcie, etapy i cykl życia projektu, zarządzanie dokumentacją projektową,harmonogramowanie, planowanie i zarządzanie zasobami finansowymi i kosztami projektu, zarządzanie zespołem projektowym, zarządzanie umową jakości i ryzykiem w projekcie, zarządzanie portfelem projektu oraz zamknięcie projektu.

Każdy uczestnik projektu będzie miał możliwość podejścia po zakończonym module szkoleniowym do międzynarodowego egzaminu IPMA poz. D (więcej na temat egzaminu oraz certyfikatu na stronie: http://www.ipma.pl), który będzie potwierdzał umiejętności zarządzania projektami.

Dopuszczenie do udziału w Egzaminie IPMA poz. D zostanie określone na podstawie wyników Egzaminu Próbnego oraz po spełnieniu innych warunków udziału w zajęciach szkoleniowych (m.in. frekwencja na zajęciach szkoleniowo- dydaktycznych.

– Narzędzia informatyczne MS Project (24 godz.)

Tematyka: wprowadzanie zadań, zależność między zadaniami,zasoby, kalendarze w projekcie,dostosowanie widoków,śledzenie postępów w wykonywaniu projektu,dostosowanie programu do swoich potrzeb.

W ramach modułów szkoleniowych uczestnicy/uczestniczki otrzymają materiały szkoleniowe oraz podręczniki z obszaru zarządzania projektami.

 

Zajęcia w ramach I Edycji, będą odbywać się w Krakowie, w następujących terminach:

 

Terminy zajęć:

Dzień tygodnia:

Godziny:

Tematyka zajęć:

22 września

Sobota

9 00- 17 00

Własność Intelektualna w pracach badawczych

23 września

Niedziela

9 00- 17 00

Własność intelektualna w pracach badawczych

5 października

Piątek

9 00- 17 00

Źródła finansowania nauki- źródła publiczne

6 października

Sobota

9 00- 17 00

Źródła finansowania nauki- fundusze unijne- programy unijne „twarde” (PO IG, RPO)

7 października

Niedziela

9 00- 17 00

Źródła finansowania nauki- programy unijne PO KL

19 października

Piątek

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

wprowadzenie do zarządzania

20 października

Sobota

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

wprowadzenie do zarządzania (warsztaty)

21 października

Niedziela

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi- harmonogramowanie

2 listopada

Piątek

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi- harmonogramowanie

3 listopada

Sobota

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

finanse w projektach

4 listopada

Niedziela

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

budżetowanie

16 listopada

Piątek

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

zarządzanie zespołem projektowym

17 listopada

Sobota

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

zarządzanie zespołem projektowym

18 listopada

Niedziela

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

Zarządzanie umową projektową

30 listopada

Piątek

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

zarządzanie ryzykiem projektowym

1 grudnia*

Sobota

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

Egzamin Próbny/ Indywidualna Karta Projektu

2 grudnia

Niedziela

9 00- 17 00

Zarządzanie projektami badawczymi-

warsztaty

14 grudnia

Piątek

9 00- 17 00

MS Project

15 grudnia

Sobota

9 00- 17 00

MS Project

16 grudnia

Niedziela

9 00- 17 00

MS Project

*- termin Egzaminu Próbnego może ulec zmianie

 

Termin Egzaminu IPMA będzie uzgadniany z uczestnikami/uczestniczkami projektu.

Kolejne Edycje będą się odbywać w następujących terminach oraz lokalizacjach:

Edycja II: od lutego do czerwca 2013r. w Warszawie (tryb: sobota – niedziela, co 2 tygodnie).

Edycja III: od września do grudnia 2013r. w Częstochowie(tryb: piątek – sobota – niedziela, co 2 tygodnie).

Edycja IV: od lutego do maja 2014 r. we Wrocławiu (tryb: sobota – niedziela, co 2 tygodnie).

Lokalizacja kolejnych edycji będzie uzależniona od stopnia zainteresowania poszczególnymi miastami.

Podczas zajęć każdy uczestnik będzie miał zagwarantowane: 2 przerwy kawowe, lunch, materiały szkoleniowe oraz ćwiczeniowe.

Więcej informacji na temat projektu będzie można otrzymać mailowo: naukowiec@pm2pm.pl lub telefonicznie: 503- 168- 058, 12 423- 05- 15.

Informacje na temat Projektu będą pojawiać się systematycznie od lipca 2012 r. na naszej stronie Internetowej: www.nu.pm2pm.pl

Zostań skutecznym Project Menedżerem i nowoczesnym Menadżerem IP

www.nu.pm2pm.pl, www.pm2pm.pl.

Sylwia Sznajder