×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Nowoczesny wychowawca. Tutoring w pracy nauczyciela

Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie
19 marca 2012

19 marca br. w godzinach od 9:30 do 15:30 odbędzie się konferencja Nowoczesny wychowawca. Tutoring w pracy nauczyciela, organizowana przez Wydział Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP w Warszawie przy ul. Urbanistów 3 (dzielnica Ochota).

Tutoring jest metodą edukacji zindywidualizowanej, która opiera się na bezpośrednim spotkaniu tutora z uczniem. Wzmacnia poszukiwania ucznia, któremu towarzyszy tutor – nauczyciel, który służy radą i potrafi umiejętnie wyznaczyć szlak poszukiwań. Pierwotnie tutoring był praktykowaną w znanych uczelniach brytyjskich (w Oxfordzie i Cambridge) metodą pracy akademickiej profesora ze studentem, gdzie ten pierwszy pomaga temu drugiemu zaplanować rozwój, a następnie wspiera i czuwa nad realizacją jego planów.

WSP TWP w Warszawie, jako pierwsza uczelnia w Polsce, która wdrożyła system tutoringu akademickiego na wzór prestiżowych uczelni brytyjskich w Cambridge i Oxford, podjęła inicjatywę zorganizowania konferencji w celu promocji dobrych praktyk w zakresie stosowania tutoringu. Podczas konferencji prelegenci przedstawią doświadczenia stosowania metody kształcenia na różnych szczeblach edukacji, tj. zarówno w szkolnictwie wyższym, w szkołach podstawowych i przedszkolach, jak i w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.

W gronie panelistów oprócz wykładowców WSP TWP znajdą się doświadczeni tutorzy, nauczyciele, psycholodzy, trenerzy oraz mediatorzy, którzy zaprezentują swoje doświadczenia z zakresu stosowania tutoringu w pracy ze studentami, wychowankami rodzin zastępczych i ośrodków opiekuńczo-wychowawczych, z podopiecznymi ośrodków socjoterapii, z uczniami wybitnie zdolnymi oraz z dziećmi w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym. W panelach wezmą udział przedstawiciele organizacji pomocowych oraz badawczych m. in. z Warszawskiego Centrum Pomocy Rodzinie WCPR (jednostki organizacyjnej m. st. Warszawy posiadającej wieloletnie doświadczenie z zakresu kompleksowego wsparcia osób zagrożonych wykluczeniem społecznym), z Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie IBE, z Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii nr 8 w Warszawie, ze Stowarzyszenia Wiosna oraz z Uczelni Warszawskiej im. Marii Curie-Skłodowskiej.

Konferencja zakończona zostanie praktycznymi warsztatami z zakresu mediacji i rozwiązywania konfliktów, diagnozy zdolności i talentów wg Howarda Gardnera oraz tutoringu w przedszkolu i szkole, które poprowadzą wykwalifikowani tutorzy, coachowie oraz edukatorzy dramy.

Więcej informacji na: www.wsptwp.eu.

Justyna Minkiewicz