×

Serwis forumakademickie.pl wykorzystuje pliki cookies. Korzystając z naszej strony wyrażasz zgodę na wykorzystanie plików cookies w celach statystycznych. Jeżeli nie wyrażasz zgody - zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Ostatnia szansa na praktyki za granicą

PRaktykuj za granicą
13 marca 2012

Studenci, którzy chcą w wakacje pojechać do Londynu i Brukseli na praktyki w agencjach PR-owych, nie mają już wiele czasu. Tylko do końca marca mogą nadsyłać próbki swoich możliwości w postaci projektów strategii PR. To już IX edycja konkursu stażowego PRaktykuj za granicą.

W tym roku studenci, którzy chcą pojechać na wakacyjne staże za granicę, będą pracować nad przygotowaniem strategii komunikacji dla Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Do wyboru są trzy tematy, a każdy z nich dotyczy jednego z aspektów działalności Fundacji.

Trójka zwycięzców konkursu będzie stawiać swoje pierwsze kroki zawodowe w Brukseli i Londynie, w agencjach Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR. Przygotowane przez nich strategie PR trafią do Fundacji ITAKA, która będzie mogła wykorzystać najciekawsze pomysły.

Do studentów należy przygotowanie strategii komunikacji wspierającej wybrane działanie czy program Fundacji: na przykład kampanię Nie uciekaj, adresowaną do nastolatków. W zaplanowaniu komunikacji z tą grupą docelową na pewno pomoże dobra znajomość mediów społecznościowych, czyli praktyczna wiedza, której studentom nie brakuje.

– Działania kierowane do nastolatków w ramach kampanii „Nie uciekaj” wymagają szczególnie kreatywnego podejścia, tak aby przekaz profilaktyczny, z założenia mało atrakcyjny, dotarł do młodzieży – wskazuje Joanna Gogolińska z Fundacji ITAKA. – Dotykamy tu ważnego problemu społecznego, według statystyk policyjnych co roku ucieka z domu około 3500 nastolatków. Fundacja kieruje działania komunikacyjne nie tylko do uciekinierów, ale także do młodzieży zagrożonej ucieczkami, do ich rodziców i opiekunów.

Zadania są zróżnicowane, osobom nastawionym bardziej na realia biznesowe, niż społeczne, może spodobać się temat drugi: „Zaplanuj strategię komunikacji promującej Fundację ITAKA jako atrakcyjnego partnera dla przedsiębiorstw realizujących strategie CSR”. – To zadanie jest na pewno największym wyzwaniem – mówi Joanna Gogolińska. – Wpisanie działań ITAKI w strategię CSR firm nie jest proste, gdyż tematyka zaginięć jest stosunkowo mało znana i odbiega od głównych obszarów działań CSR firm.

Dla osób, które jeszcze nigdy nie pisały strategii PR, organizatorzy udostępnili na stronie internetowej przewodnik: Jak pisać (i prezentować) strategie komunikacji.

Konkurs jest otwarty dla studentów wszystkich kierunków i wszystkich trybów studiów: dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych.

Więcej o konkursie na stronie: www.imm.com.pl/praktykuj2012

PRaktykuj za granicą jest organizowane przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Nagrody zostały ufundowane przez IMM oraz agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller, LEWIS PR i Solski Burson-Marsteller, a także magazyn „BRIEF”.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, „Gazeta Wrocławska” i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, „Gazeta Studencka”, magazyn studencki „SMS”, magazyn studencki „Manko”, magazyn studencki „B.e.s.t.” oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra.

Merytorycznie konkurs wspierają organizacje branżowe PSPR i ZFPR.

Marta Cieślak