Studenci jadą na podbój „Dzikiego Zachodu”
Zwycięzcy tegorocznego światowego finału Google Online Marketing Challenge jadą do Kalifornii, by zwiedzić m.in. główną siedzibę Google oraz spędzić tydzień w Dolinie Krzemowej.
Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie – Aneta Maliszewska, Joanna Sakowska, Piotr Wawrysiuk, Kamil Borkowski i Łukasz Kanownik wraz ze swoim opiekunem naukowym, dr. Tymoteuszem Doligalskim – zdobyli w sierpniu tytuł Global Winner w międzynarodowym konkursie Google Online Marketing Challenge. Pokonali ok. 11 tys. uczestników konkursu z 86 krajów. Zaprojektowali i przeprowadzili kampanię marketingową z wykorzystaniem AdWords dla firmy prowadzącej w Warszawie sprzedaż rowerów typu beach cruiser.
Dziś rozpoczynają swoją wyprawę po Zachodzie USA. Po wizycie w siedzibie Google i tygodniu spędzonym w Dolinie Krzemowej zamierzają przejechać ponad 4 tys. mil samochodem w 44 dni – od Kalifornii po Kolorado.
Relację z ich wyprawy można śledzić na stronie: http://www.facebook.com/expedycja2012 oraz na blogu http://e-xpedycja.pl/ekspedycja/
Google Online Marketing Challenge jest jednym z największych światowych konkursów dla szkół wyższych. Umożliwia studentom zdobycie praktycznego doświadczenia w zakresie reklamy online i prowadzenia kampanii z wykorzystaniem systemu reklamowego Google AdWords. Każdy z zespołów liczy od 3 do 6 studentów pracujących pod kierunkiem opiekuna-wykładowcy. Studenci opracowują strategię marketingową dla istniejącej firmy lub organizacji non-profit uwzględniającą przeprowadzenie skutecznej trzytygodniowej kampanii reklamowej o budżecie nieprzekraczającym 250 USD. Uczestnicy opracowują również dwa raporty zawierające analizę działań firmy oraz konkurencji, audyt użyteczności strony internetowej oraz formułują zalecenia na przyszłość.
W kampanii promocyjnej studenci skupili się na reklamie w wyszukiwarce internetowej. Jako wsparcie kampanii wykorzystano nakręcony film Rowery Made in Warsaw, który w przeciągu 2 pierwszych tygodni został w serwisie YouTube obejrzany ponad 4 tys. razy.
W wyniku kampanii w ciągu trzech tygodni sprzedano 13 rowerów i 17 akcesoriów o wartości ok. 20 tys. PLN (6 tys. USD). Reklamy firmy zostały wyświetlone ponad 38 tys. razy, co z pewnością przyczyniło się do wzrostu świadomości marki. Z zainwestowanej w reklamę AdWords kwoty wygenerowany został zwrot z inwestycji w wysokości ponad 330%, po uwzględnieniu spadku sprzedaży w tradycyjnym sklepie (zjawisko kanibalizacji kanałów dystrybucyjnych).
Marcin Poznań