Internetowa rewolucja US – odliczanie czas zacząć…
Tegoroczna promocja Uniwersytetu Szczecińskiego została zmodyfikowana pod kątem wciąż ewoluujących potrzeb młodych ludzi. Chęć sprostania potrzebie szybkiego dostępu do informacji zaowocowała uruchomieniem projektu AKADEMICKI SZCZECIN. Największe szczecińskie uczelnie oraz Miasto Szczecin podjęły współpracę w zakresie promocji, by pokazać Szczecin jako miasto akademickie, otwarte i przyjazne studentom.
Jednym z elementów wspólnego projektu będzie tydzień otwartych dni AKADEMICKIEGO SZCZECINA. Siły swe połączą zaangażowane w inicjatywę uczelnie: Uniwersytet Szczeciński, Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny, Pomorski Uniwersytet Medyczny oraz Akademia Morska. Między 6 a 12 czerwca uczelnie otworzą przed maturzystami podwoje, by przestawić swoją ofertę edukacyjną. Wielki finał akcji odbędzie się podczas Dni Morza Sail Szczecin (10-12 czerwca). Na Wałach Chrobrego stanie wspólne promocyjne stoisko pod szyldem AKADEMICKIEGO SZCZECINA.
Uniwersytet Szczeciński postawił w tym projekcie na innowacyjność – i już za tydzień, czyli 7 czerwca, ruszy serwis Dni Otwarte US – tradycyjne dni otwarte z uczelnianych murów zostaną przeniesione do Internetu.
Sieć jest dla młodych ludzi najpopularniejszym środkiem komunikacji i bazą informacji, Dni Otwarte realizowane w tej przestrzeni zapewnią kandydatom możliwość zapoznania się z bogatą ofertą edukacyjną uczelni za pomocą maksymalnie dwóch kliknięć! Na kolejnych podstronach zostaną zaprezentowane wszystkie kierunki, które proponuje Uniwersytet Szczeciński, natomiast wyszukiwarka będzie głównym narzędziem serwisu – dzięki niej maturzyści błyskawicznie znajdą kierunki, którymi są zainteresowani oraz wszelkie informacje niezbędne przy wyborze studiów. Co jeszcze będzie można znaleźć w serwisie? Przede wszystkim odpowiedzi na najważniejsze dla maturzystów pytania: dlaczego warto wybrać ten właśnie kierunek, jakie otwierają się przed nimi możliwości rozwoju podczas studiów oraz w jakim zawodzie będą mogli szukać pracy po studiach?
Bazując na rozmowach z licealistami opracowano schemat wyszukiwania informacji jakiego oczekiwali. Przede wszystkim postawiliśmy na stworzenie sieci kierunków powiązanych: na stronach serwisu zaprezentowane zostaną dodatkowe kierunki, które potencjalnie mogą zainteresować kandydata wybierającego ścieżkę edukacji. Kluczem wyboru będą przedmioty zdawane na maturze.
W serwisie Dni Otwarte US pojawi się również PORADNIK STUDENTA, gdzie będzie można znaleźć informacje o akademikach, bibliotekach i opiece lekarskiej. Czymś nowym będzie także ALFABET STUDENTA, który wyjaśni przyszłym żakom obcobrzmiące jeszcze zwroty takie jak: kolokwium, czy konwersatorium. Dodatkowe ważne elementy, które będzie można znaleźć w serwisie to: zasady rekrutacji i przedmioty realizowane na konkretnych kierunkach.
Internetowe Dni Otwarte połączone zostaną z premierą nowego klipu reklamowego Uniwersytetu Szczecińskiego, który tym razem przeniesie widzów wprost z przestrzeni kosmicznej w USz.
Julia Poświatowska