Studenci szybują w PRzestworzach
Jesteś kreatywny i pełen inwencji twórczej? Wizja monotonnej pracy spędza Ci sen z powiek? Jeśli na powyższe pytania odpowiedziałeś twierdząco, jest dla Ciebie rozwiązanie – idź na specjalność publicystyka ekonomiczna i public relations w Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu.
Dlaczego warto się zainteresować? – Atrakcyjność naszej specjalności wynika z dominacji praktyki nad teorią. Dzięki temu nasi absolwenci mają przewagę na rynku pracy nad osobami po innych specjalnościach, które zdobyły wiedzę, ale nie umiejętności. Poza tym czas marketingu, a zwłaszcza reklamy kończy się – zaczyna się era dominacji Public Relations – podsumowuje prof. dr hab. Przemysław Deszczyński, kierownik poznańskiej Katedry PEiPR.
O tym, że praca w PR to jeden z zawodów przyszłości, świadczą wpisy na portalach związanych z poszukiwaniem pracy, jak choćby kluczdokariery.pl czy gazeta praca.pl. Coraz więcej firm, urzędów i instytucji docenia potrzebę fachowego kształtowania ich wizerunku i powierza to zadanie specjalistom. Poznański ośrodek wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku, dlatego jako swoją misję określa kształcenie ekspertów w tej dziedzinie. Jest to możliwe tylko wówczas, kiedy kładzie się duży nacisk na praktyczne wykorzystywanie zdobywanych umiejętności. Dlatego zajęcia prowadzi doświadczona kadra, która poza wykładami w uczelni aktywnie działa w biznesie. Studenci praktyczną wiedzę zdobytą podczas zajęć takich jak pracownia publicystyczna czy radiowa, retoryka, techniki negocjacji albo język w PR wykorzystują w realizowanych później projektach. Do tego praktyki i staże w mediach i agencjach PR pozwalają im kształcić profesjonalny warsztat na najwyższym poziomie.
Katedra Publicystyki Ekonomicznej i Public Relations to jeden z dwóch istniejących na świecie ośrodków kształcenia specjalistów ds. wizerunku na kierunku ekonomicznym. Od ponad 20 lat uczą się tutaj przyszli dziennikarze ekonomiczni, specjaliści do spraw komunikowania i ekonomiści. Studia na specjalności to unikalna możliwość połączenia umiejętności analitycznych i zainteresowań humanistycznym w sposób kreatywny i perspektywiczny. Wśród absolwentów poznańskiej kolebki PR są właściciele agencji marketingowych i PR, szefowie działów odpowiedzialnych za komunikowanie w największych polskich przedsiębiorstwach oraz dziennikarze prasowi i radiowo-telewizyjni pracujący w ogólnopolskich mediach.
Więcej informacji można znaleźć pod adresem: www.kpr.ue.poznan.pl
UEP