Studenci z wizją
W bieżącym roku akademickiego Henkel ogłasza piątą edycję międzynarodowego konkursu Henkel Innovation Challenge. Studenci ze wszystkich uczelni w Polsce mogą zgłaszać swoje innowacyjne pomysły na stronie www.henkelchallenge.com, aby wziąć udział w wyjątkowej biznesowej przygodzie i stanąć przed szansą wygrania biletów na podróż dookoła świata.
Do konkursu mogą zgłaszać się studenci wszystkich kierunków, włączając kierunki ekonomiczne, techniczne i przyrodnicze. Zadaniem uczestników będzie opracowanie innowacyjnego pomysłu na produkt – w ramach henklowskich marek lub technologii – zgodny z potrzebami konsumentów przyszłości, żyjących w świecie roku 2030 roku. Pomysł powinien dotyczyć jednego z trzech głównych obszarów działalności firmy Henkel – kosmetyków, środków piorących i czystości lub klejów i technologii dla przemysłu. W obecnej edycji konkursu pojawił się także nowy wymóg. Otóż zgłaszane pomysły mają być zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, co może oznaczać na przykład, że konkursowe produkty lub technologie umożliwią efektywniejsze i oszczędniejsze gospodarowanie naturalnymi zasobami Ziemi.
Aby wziąć udział w konkursie, należy dobrać się w dwuosobowe zespoły i do 12 grudnia 2011 roku zarejestrować na stronie www.henkelchallenge.com. Od uczestników konkursu wymagana jest bardzo dobra znajomość języka angielskiego.
Konkurs będzie odbywał się w dwóch etapach: krajowym i międzynarodowym. W krajowym etapie spośród wszystkich zgłoszonych pomysłów przedstawiciele Henkel Polska wybiorą 10 najlepszych. Zwycięskie zespoły wezmą udział w polskim finale w marcu 2012 roku. W przygotowaniach do finału będą pomagać uczestnikom mentorzy – menedżerowie firmy, wspierając ich w dopracowywaniu koncepcji oraz sposobu jej atrakcyjnego i przekonującego zaprezentowania.
Najlepsza polska drużyna, wyłoniona w krajowym finalne, zmierzy się w finale międzynarodowym z najlepszymi drużynami z pozostałych krajów. Finał międzynarodowy planowany jest na kwiecień 2012 i odbędzie się w tym roku w Polsce, gdyż z Polski pochodzą ubiegłoroczne zwyciężczynie konkursu. Główną nagrodą są bilety dookoła świata oraz vouchery podróżne o wartości 1000 Euro.
– Nasz konkurs to szansa zdobycia ciekawego doświadczenia oraz okazja do inspirującej zabawy dla studentów. Dla Henkla to możliwość poznania najlepszych studentów i zaprezentowania się na najbardziej prestiżowych uczelniach w Polsce – mówi Agnieszka Bielawska, dyrektor ds. zarządzania zasobami ludzkimi Henkel Polska. – Zachęcamy wszystkich, aby - wzorem Anny Szareckiej i Anny Szpot z SGH, ubiegłorocznych zwyciężczyń konkursu – zmierzyli się z ciekawym zadaniem, które doda im pewności siebie i pozwoli zdobyć nowe umiejętności potrzebne do podjęcia pracy zawodowej.
Polscy studenci, zainteresowani konkursem, będą mogli uzyskać odpowiedzi na wszystkie pytania i wątpliwości na stoiskach promocyjnych Henkel Innovation Challenge. Między 7 października a 29 listopada organizatorzy odwiedzą największe akademickie ośrodki w Polsce, m.in. w Szczecinie, Koszalinie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Wrocławiu, Poznaniu, Bydgoszczy i Toruniu.
Szczegółowe informacje o konkursie dostępne są na międzynarodowym fanpage’u pod adresem www.facebook.com/henkelchallenge.
Dorota Strosznajder