Studenci już po raz ósmy
Temat społecznie odpowiedzialnego biznesu (ang. corporate social responsibility, CSR), czyli działania firmy zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju, poszanowaniem środowiska naturalnego, pracowników, kontrahentów i społeczności lokalnej, cieszy się wśród studentów i studentek coraz większym zainteresowaniem. Już od ośmiu lat Liga Odpowiedzialnego Biznesu (LOB) upowszechnia ideę odpowiedzialnego biznesu w uczelniach w całej Polsce.
LOB reprezentują studenci i studentki – Ambasadorzy CSR, którzy promują odpowiedzialny biznes w swoim środowisku lokalnym. W październiku 2011 roku trwać będzie rekrutacja do programu Ambasadorów CSR. Wystarczy zainteresowanie CSR-em, aktywność na polu studenckim oraz chęć rozwijania swojej wiedzy i umiejętności. Zgłoszenia przyjmowane są na stronie www.lob.org.pl do 23 października 2011. – Do ubiegłorocznej edycji wybraliśmy 25 Ambasadorów i Ambasadorek z 15 miast i 22 uczelni, m.in. w Lublinie, Poznaniu, Warszawie czy Rzeszowie – mówi Magda Andrejczuk, koordynatorka LOB. – Zależy nam na współpracy ze studentami we wszystkich miastach, dlatego zachęcamy do aplikowania.
Organizacje studenckie mogą ubiegać się o dotacje w programie LOB – Pracownia Działań Lokalnych. Wnioski składać można przez formularz na stronie lob.org.pl do 24 lutego 2012 r., w tym czasie będą one rozpatrywane trzy razy – w październiku, styczniu i lutym. LOB dofinansuje inicjatywy, które promują i edukują nt. odpowiedzialnego biznesu w formie konferencji, szkoleń, warsztatów, konkursów i innych form. Granty przyznane zostały do tej pory prawie 50 projektom, które realizowane były w Szczecinie, Krakowie, Olsztynie, Gdańsku czy Katowicach.
LOB obecny jest w uczelniach w całej Polsce, ale też w sieci, poprzez stronę internetową www.lob.org.pl oraz portale społecznościowe (m.in. FanPage na facebooku: facebook.com/ligaodpowiedzialnegobiznesu) co roku dociera do kilkudziesięciu tys. odbiorców i odbiorczyń, promując i edukując na temat odpowiedzialnego biznesu. Partnerami LOB są: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Fundacja Kronenberga, Orange/Grupa TP, PGNiG, PwC. Patronat medialny nad 8. edycją LOB objęli: portale www.odpowiedzialnybiznes.pl, dlastudenta.pl, students.pl oraz CR Navigator.
Magda Andrejczuk